Efterlyses: Flingor utan socker

Frukost är dagens viktigaste mål.
Jag är ganska bra på att äta frukost. Brukar aldrig strunta i frukosten, och jag äter allt som oftast ganska ordentligt. Troligen för att jag blir väldigt arg om jag är hungrig.
   Hur som hafver. Jag äter oftast två mackor och en tallrik med flingor och yoghurt, samt dessutom en banan eller liknande. Men efter att jag häromdagen skulle kika lite på energiinehållet i mina flingor, Kellogg's All bran, fiber on top, blev jag varse om något. Precis som alla andra frukostflingor på den här jorden är de fullproppade med härligt, sött socker. Och då jag är den kanske största sockernarkomanen som traskar runt med slibbig tuppkam och huvtröja, borde jag inte äta socker det första jag gör på dagen.
   Så om någon känner till några bra flingor - hör av er.

Idag åt jag fiskpinnar, potatismos och röda linser. Ja, ni såg rätt - röda linser. Det funkade faktiskt.
Kanske skulle bli kostrådgifvare.

Imorgon kommer Axel hit. Då blir det garanterat bus. Här kommer ett skönt Axel-citat:
"Man skulle haft mindre spärrar, asså".
Ni som känner Axel förstår det roliga i den meningen. Han har nämligen inga spärrar.
   Nu blev jag sugen på att dra några fler Axel-skrönor, det finns en hel del.

En gång när Axel skulle handla på ICA så sade han följande till kassörskan:
"Var nere på fantasymässan i Göteborg i helgen. Köpte en dolk. Så lång (måttar med händerna). OH, YES"
Citatet kom från en av mina gamla klasskompisar. Hur som haver blev kassörskan ganska förvirrad. Axel tittade upp på henne och sa:
"Lång va?"
Kassörskan:
"Ja".
Vi skrattade länge. Och väl.

En gång näckade Axel och Skalken på en studsmatta utanför Örebro.

Det var några sköna Axel-skrönor.
Det finns fler.
Det finns längre.
Det finns värre.




Dagens låt:

Miss Li - Gotta leave my troubles behind


- Miss Li är uppenbarligen i högform.  Tredje albumet på två år har precis kommit ut i butikerna, och allt kryddas förstås med Winnerbäck-duetten. Vi (jag) gillar Miss Li. Hon har en förmåga att trolla fram något sorts fint vemod i låtarna. Heja.



Plugga innan Scrubs?

// Susen

Kommentarer
Postat av: Carlgren

Hoho, mindre spärrar, det finns som sagt inte på den mannen. Men hälsa herr Axel från mig Hans.

2007-11-23 @ 06:24:19
Postat av: Hasse

Han hälsar tillbaka

2007-11-25 @ 15:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0