Ceratchocken

Butiken i Flemingsberg har precis gjort sig skyldig till den största skandalen i mannaminne: MAN HAR LÅTIT CERAT UTEBLI UR SORTIMENTET! Jag var där nere härom dagen och tänkte köpa på mig lite, men efter att jag både letat och frågat personalen insåg jag det fruktansvärda faktum att det var slut. De hade inte ens beställt nytt!
Lyckligtvis löste sig problemet genom att jag fick cerat av min för en gångs skull välmenande granne (tillika klasskamrat) Johanna. Nu steg hon högt på listan... Blir med stor sannolikhet bjuden på mitt nästa kalas...
  


I fredags fluktade jag på Idol. Tveklöst hetast just nu är förstås Daniel, men jag känner att Christoffer (hur han nu stavar) är ett starkt hot. Han har varit riktigt grym de senaste två programmen. En av de faktorer med Idol i år som gör mig på dåligt humör är att Daniel alltid har kaptensbindel. Det är hur coolt som helst, och det just det som är problemet.
För saken i summan var att jag ganska nyligen har försökt göra det till min grej. Gå runt med kaptensbindel lite spontant och mondänt slänga ur mig: "Jodå, här är det jag som bestämmer". Faktum är att jag hade tagit med mig en kaptensbindel när vi var på kryssning i våras. Jag tänkte sätta på mig den, gå fram till en besättningsman och säga att jag faktiskt var kapten på båten. Sedan hade jag gett honom lite fräcka direktiv. MEN, jag glömde att utföra denna lömska plan, fastän jag hade med mig bindeln. Klantigt!
Ni förstår grejen: Om jag kör med kaptensbindeln kommer folk bara säga: "Jaså, du härmar Idol-Daniel?".
Knorr...

Dagens nyhet:

Min polare Baba som bor i USA har just nu besök av sin flickvän Astrid. Jag kollade in några kort som hon tagit där och noterade något oerhört: Baba har skaffat svarta tennisdojjer! Måste ha varit ett stort steg i hans liv, det är ju inte varje dag han gör sådana drastiska omställningar.



Dagens låt:

Håkan Hellström - Ramlar


- Det här var en av dagens duschlåtar, det vill säga låtar som jag drar på på multivolym när jag står i duschen. Anledningen till den höga volymen är att folk utanför dörren inte ska höra när jag sjunger ohälsosamt högt.



Skönt citat från gymnasiet:
(Precis innan sportlovet hade vi dock skrifvit prov, och alla var ganska spända på hur det hade gått. Läraren, Ulf, hade dock varit borta och åkt skidor över sportlovet. )
Någon: "Ulf, har du rättat proven?"
Ulf: "Nej, jag har inte lagt någon tyngd på det... Det enda jag lagt tyngden på under lovet är daaaal-skidan."

Hahaha, är det inte för härligt.

Helgens resultat:

Arsenal - Bolton 2-0
VA-VA-VOOM!


Jodå, så ligger landet till.


Råckenråll!

// Hasse Brasse

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Stäm inte altsaxen efter Håkan Hellströms röst. Då ramlar munstycket av...

2007-10-23 @ 08:12:42
Postat av: Hasse

Det tänker jag definitivt aldrig göra! Hellre då till LP-redaktionens stämningsfulla mumlande.

2007-10-23 @ 14:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0