Det heter väl tomejto?

Äntligen har jag fått lite lugn i pluggstormen. Jag och Challe D (Karldavid) sitter här och relaxar lite.
Idag har det varit en temalektion i skolan, men efter det har det bara varit softa som gäller. I två veckor framåt har vi som enda uppgift att pilla lite med en uppsats. I och för sig ingen liten uppgift, men man kan ändå göra lite som man vill. Så idag snörade jag och Challe på oss idrottsskorna och traskade ut för lite vanlig hederlig fotboll. Mmmmmm... Efter det gjorde vi mandomsprovet, och sedan käkade vi mat på Subway (ett snabbmatsställe där man käkar varma mackor, typ)
   Det lustiga på Subway var att tjejen i kassan inte kunde prata svenska. När jag gick fram till disken och började stamma om baguetter och pålägg började hon snacka på utrikiska. Vi blev helt ställda.
Lyckligtvis besitter vi dock vissa baskunskaper i det exotiska språket engelska, så vi gjorde oss förstådda. Men det var inte nog med ovanligheter på Subway ändå! När vi bestämde vad vi skulle ha för grönsaker på mackorna, sade Challe att han gärna ville ha tomato [tomejto] på sin. Men då, hör och häpna, korrigerar kassörskan Challe och säger att man uttalar det tomato [tomaato]. Sicken stropp!
Jaja
, hur som helst var hon väldigt trevlig i övrigt, och maten var god. Men faktum är att man inte är van vid att bli rättad för sitt språk av andra än föräldrar och Fredrik Lindström. (Dessutom har jag fullmakt att rätta folk. Jag är nämligen legitimerad språkpolis).



Jag läste en intressant tanke på Ugglas blogg häromdagen. Han snackade (lite ironiskt) om hur folk brukade klaga på Kungen (alltså Karl XVI Gustaf) och alla hans snedsteg. Men, menade Uggla, han är ju Kung! Han får väl göra som han vill!? (Dessutom drog Uggla någon parallell till sig själv, men det ska vi inte prata om nu)
   För visst är det ju sant?! Kungen är ju KUNG, och han är dessutom den enda i hela landet som verkligen kan skryta med det. PÅ RIKTIGT! Han får göra vad han vill. Dessutom tycker jag att det är tur för oss att vi har en rolig och trevlig kung som är garvar mycket och så. Att han sedan har dyxesli gör väl inte så mycket? Han ska väl ändå inte skriva några böcker?
Nä, det är tur att vi fick just Kungen som Kung, och inte någon gammal fyllebult eller dryg snoffs-August. Jag gillar Kungen.
   I övrigt tycker jag att det, mer eller mindre, numera har blivit accepterat att stup i ett göra parodier på Kungen och Silvia. Okej, en gång är ingen gång. Men faktum är ju att Kungen har uttryckt sitt missnöje med alla dessa galenskaper. Lägg av då!
Att i så fall fortsätta hålla på är lika illa som att kasta paj i ansiktet på honom. Nä, skäms på er "Hej-svej--babbeluba"-gänget! Och skäms på er alla andra störar. Ni är skojiga i övrigt, men detta är lite mycket. För övrigt anser jag att Kartago bör förgöras.


   Nu är det nog ordbajsat för idag. Jag kan för övrigt bara nämna att jag köpte en cykel för 200 spänn idag. Det är min sporthoj. Den är röd. Foto kommer.




Jag avslutar med en och annan skön bild.

        
- Alla älskar höst.      - Alla älskar plugg.    - Alla älskar                 - Alla älskar 3310.
                                                                            pennmustasch.



Dagens låt:

Bob Dylan - Rainy day women


- Första låten på "Blonde on blonde" som jag vaknade av idag. Hade programmerat spelaren och vaknade till Dylans ljuva stämma. Öhm... Tja, alltså, hej. Dylan kan väl vara bra ibland. Det tycker i alla fall Challe.
Ni behöver inte lyssna på hela (som ni ju faktiskt måste annars)!



Nu ska vi se på Hundtricket. Challe tycker att det är gay att kolla två killar på den filmen. Det tycker inte jag.
VÄNTA LITE NU! David påpekar att han inte tycker det. Han tycker att det "kan uppfattas" som gay. Dessutom tillägger han att det är hans favvo-film. Det är är bara för att Josefine Bornebuske är med.
Tjingeling!

// Hasse

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill inte ha tillbaka mobilen.

2007-10-10 @ 23:14:26
Postat av: Anonym

Starkt att citera Cato sådär i bloggen hans.

2007-10-11 @ 08:03:03
Postat av: Carlgren

Jag som skrev det där om Cato. För övrigt anser jag att det uttalas tomejto. Skillnaden är blott mellan Amerikans engelska och Brittisk Engelska. Bryyden på subway var förmodligen britt.

2007-10-11 @ 08:04:10
Postat av: Hasse

Jag trodde att det inte fanns snabbmatskedjor i storbrituania! Men tydligen gör det kanske det. Eller så är hon bara snorkig.

2007-10-11 @ 15:52:00
Postat av: Karin

åå nej å nej, det är mycket mycket teknik, styrka och vighetsträning bakom en dans.. och sen tillkommer ju koreografin..
köra kan mangöra på vägen

2007-10-11 @ 16:28:10
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Hasse

Vi diskuterar alltså huruvida dans är något man borde träna. Jag tycker att man bara kan köra...

2007-10-11 @ 17:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0