Helgledig... men man är väl så illa tvungen att träna

Så var det helg igen. Skönt.
Nu kommer lite uppdateringar om Nepal-resan:
 
   Vi har nu både beställt och betalat flygbiljetterna till Katmandu, och snart ska vi även betala Äventyrsresor - de som ordnar resan. Igår grävde jag dessutom fram mina försäkringspapper, så allt verkar okej.
Det enda som egentligen saknas är en hälsokontroll, som jag måste göra för att känna mig lugn. Har fått för mig att mitt hjärta kommer banga på vägen upp och snurra till sig. Så jag måste gå till en riktig doktor och snacka lite.
På tal om mitt hjärta tror jag bestämt att min vilopuls gått ner lite. Kan det göra det så fort? Näää?! Hur som hafver var pulsen 56 slag/minut i morse. Om pulsen nu har blivit bättre beror det på all träning som jag pysslat med den senaste tiden. Här kommer en snabb sammanfattning:

Tisdag 2/10:
Upp tidigt på en mini-joggingtur
Onsdag 3/10: Upp tidigt på en mini-joggingtur innan skolan. Därefter 2,5 timme gång med Gamle Gonz. Från Flemington till Segeltorp.
Torsdag 4/10: Intervallträning med Lina till Huddinge och tillbaka. 5-6 km.
Fredag 5/10: Inget speciellt. Gjorde bara mandomsprovet en gång.
Lördag 6/10: Intervallträning och ca 1 km jogging.
Söndag 7/10: Jogging, 3 km.
Måndag 8/10: Jogging, 2,5 km.
Tisdag 9/10: Jogging, 2,5 km och intervallträning.
Onsdag 10/10: 1,5 timme gång i Stockholm. Fotboll med Challe D.
Torsdag 11/10: Boxnings-jox, 1 h.

Ni förstår att all den här skiten egentligen borde ta kål på min späda kropp. Igår kväll var det, som sagt, boxning som gällde. Vi var på något place i Huddinge och körde stenhårt i en timme med sådana där pads som man slår på. Jag tänkte på Frölunda och slog extra hårt.
Till råga på allt köpte jag något sort 12 gångers-kort på det där stället. När vi skulle gå in tyckte jag det kändes så stroppigt att betala endast ett pass med en femhundring, så jag pungade ut på ett monsterkort. Bra där, Hans. Nu måste jag ultraträna, vare sig jag vill eller inte.

Vad det blir idag vet jag inte. Antagligen hänger jag och Gamle Gonz lite. Kanske drar till Naturkompaniet och kikar på lite fräscha outdoor-grunkor. Vi två måste hålla ihop nu. Vi har lovat varandra att vi ska ta det lugnt nu, fram tills resan. Med ta det lugnt menas att man struntar i aktiviteter som är direkt skadliga för kroppen. Altså skräpmat (hmmm, det kanske har livit lite av det, trots allt) och alkohol. Vad gäller det sistnämnda har jag inga större problem. Har precis avslutat en vit månad, och skulle (nästan) kunna hålla upp helt i en månad till.
Hur som helst säger min och Gonz regel att en öl är fullt okej, men inte mer än så. Man får dricka, men absolut inte bli full. No problemo.


Skön bild från i somras.

- Baba (till vänster) ser ut att vara en ultrasnäll kille som inte fattar så mycket. Lite som Nalle Puh. Axel ser ut som om han skulle kunna säga "Jo, jag tog med mig grabbarna ut på lite kul idag". Jag ser bara retard ut.



Dagens låt:

The Clash - London calling


- Världens bästa band skrider åter till handlingarna här på bloggen [blåggen]. Jag får gåshud när jag ser introt.



Nu börjar det bli dags att klä sig. Ha en grym dag och en härlig helg!
Hörs!

// H a n s  L a r s o n

Kommentarer
Postat av: Gamle G

Ser ut som att du har tränat en del! Bra!
Hur känns kängorna? Och armékniven som du köpte?
/gamlingen

ps.Har du haft en vit måndag?Det var bra, dina måndagar brukar annars vara så svarta! hihi

2007-10-13 @ 10:52:33
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

Haha, så nu står det månad.
Svårt att säga hur kängorna känns, är lite ovant att känna på skor inomhus.

2007-10-13 @ 19:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0