Missade tennisen

Idag gick jag upp tidigt och avverkade en 2,5 km lång joggingsträcka. Med tidigt under helgtid menas kl. 10.
   Efter det drog jag in till stan för att luncha (visst är det ett trendigt ord?) med morsan och polaren BM. Det blev Thai-buffé som smakade väl.
BM (även känd som Bompa) hängde sedan med mig en kortis till Flemington och socializade i 45 minuter. Vi drack kaffe, käkade bulle och lirade tre omgångar Skitgubbe. Jag förlorade med 2-1. Fjant-spel.
Följde sedan BM till tåget och tänkte därefter avnjuta Stockholm Open-finalen mellan "Tompa" Johansson och Karlovic där de var inne i tidigt andra set när jag gick.  Men till mitt stora förtret hade Karlovic sprungit iväg i matchen och ledde med 5-0 i tredje sett när jag kom tillbaka. Så det var lite dystert.
   Nu sitter jag dock och slickar såren framför dubbelfinalen. Det är också trefvligt.
   Jaja, nog tjatat om sport. Snart ska jag börja småplugga lite. Inte jätteskoj.



Dagens låtar:

Ankie Bagger - Where were you last night
(Varför har de aldrig frågetecken i titlarna?)


- Det fullkomligt sprutar 80-tal. Svensk artist och låt från 1989.

Troll - Jimmy Dean


- Vi kör en 80-talare till. Även denna monsterhit är från året 1989. Andra saker som hände då var att de som är 18 i år föddes då. Det var nog allt som hände då skulle jag tro.



Trevlig söndag!
Glöm inte skatteåterbäringen!

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0