Musiknördar

Idag på redovisningen visade jag och Karlddavid vilka extrema musiknördar vi var. För det första råkade någon ta upp året 1966. Karldavid tänkte då på "Blonde on blonde" (en Dylan-skiva) rent spontant. Samtidigt tänkte jag: "Aha, året före Sgt. Pepper's". Alla år på 60-talet associeras alltid med klassiska musikalbum, eftersom man inte har något annat att referera till mer än månlandningen och omställningen till högertrafik.
När vi senare hörde ordet "revisited" tittade vi på varandra genom klassrummet, gav varandra en blick och visste att båda tänkte på Highway 61 revisited (ultrakänd Dylan-skiva).
Jag vet inte riktigt om jag ska vara glad eller ledsen att det är så. Visst är det kul att vara nörd, men med tanke på att jag inte är något jätte-fan av Dylan är det ganska illa.
Ska nog ta ett snack med Karldavid.


- Dagens blogg-plats.



- Gamle Gonz i den moderiktiga Ukraina-looken.




Dagens låt:

Bob Dylan - Like a rolling stone

 
- Av The Rolling Stone magazine utsedd till världens bästa låt genom tiderna. Kan inte säga att jag håller med. Gissa vilket album!



Kaka.

// Hasse-Frasse

Kommentarer
Postat av: Carlgren

Måste säga att koftan e jävligt het hans. Vart har du hittat den?

2007-11-01 @ 10:54:49
Postat av: Hasse

HM förstås. Det är det enda som plånboken går med på.

2007-11-01 @ 11:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0