Pluggnatt

Det verkar bli pluggnatt idag. Alltid lika roligt.
Sitter här och reder ut evolutionsskildring, artdefinition och essentialism och blir mer eller mindre sömnig bara av att skrifva orden.
   På tal om ingenting fick jag ny mobil i slutet på förra veckan. Efter att den gamla helt och hållet dött fick jag lätta på plånkan och punga ut på en ny. Jag försökte dock spela strategiskt och pungade ut med så lite det gick, eftersom jag inte är någon tekniknörd och inte behöver någon hi tech-manick. Oturligt nog visade det sig att min snålhet mer eller mindre straffade sig...
För det första tog det tre veckor för mobilen att komma (ja, jag beställde på nätet. "Enkelt och smidigt", tänkte jag), och för det andra är den troligen tillverkad någon gång kring franska revolutionen. Visserligen mycket stilfull och snygg, men det faktum att den inte kan skriva å, ä eller ö och att den inte kan skilja på versaler och gemener drar ner betyget lite. Knorr, för andra gången den här veckan.

Lite andra fräcka fakta värda att ta upp...

- Bob Dylan och hans son Jesse sitter nu på mitt kylskåp.

- Jag har joggat min ca 2,5 kilmoter långa sträcka elva av de tolv senaste dagarna. Starkt jobbat för att vara jag. Blir nog dock uppehåll imorgon. Plugget sätter käppar i det beryktade hjulet.

- Jag ska hälsa på syrran nästa helg.

- Liverpool ligger risigt till i Champions League. Hmmm, ser det ut som om jag bryr mig?

- Jag kan inte tipsa om Familjen Dafgårds laxfilé. Slätstruken och tafflig.

- Vatten och elektricitet är en livsfarlig blandning.

- Tintins tecknare Georges Remi, alias Hergé, skulle ha fyllt 100 år om han levt i år. Vi hedrar därför Tintin mer än vanligt.

- Jag tycker att vetenskapsmannen Richard Dawkins är lite som debattens Torbjörn Tennsjö. Åsiktsbajsare. Men vänta lite nu... Det är ju jag med!

- Magnus Ugglas nya skiva har precis kommit ut i butikerna, och betyget från kvällstidningarna är oförskämt lågt. Fattar de inte att Uggla bara skulle göra bort sig om han försökte vara rebell fortfarande? Nä, fram för Uggla, och fram för hans fyndiga blogg.



image59
- Personligen trodde jag att det var den danske åskådaren som stod för det skandalösa i matchen mellan Danmark och Sverige i Parken, Köpenhamn. Men tydligen så var det snarare tvärtom: domaren försökte äta upp åskådarens arm. Jag måste börja hänga med i fotbollsvärlden.



Dagens låt:

Kylie Minogue - 2 hearts


- Kylie är väl inte riktigt min typ av artist, men jag har fastnat för nya singeln 2 hearts.



INTE dagens låt:

Rihanna - Hate that I love you


- 19 år gammal och redan mjukporr-skådis. När ska man slippa se talangfulla görls behöva vika ut sig i sina musikvideos. Sorgligt, snuskigt och fantasilöst. Kom med ett nytt koncept, för sjutton gubbar!



Trefvlig natt!

// Hasse Frasse

Kommentarer
Postat av: karldávid

Det var väl mer eller mindre jag som lurade på dig mobilen! Sorry! Men jag ska nog fan också köpa en om den är från franska revolutionen! Då är den ju värd! Fattaru inte de! Sen vill jag bara göra dig påmind om att Mr. Robert "jag tar ett steg in i banan och placerar den i bortre hörnet" Pires är från Frankrike! Frankrike är coolovic men det tycker inte Chippen W! Viva La France! Jag ska nog flyta dit, köpa en basker, och måla av lite katter på nå papper!
Dylan est un gamin aux allures de vagabond, sa façon de jouer de la guitare est jugée presque convenable, sa voix trop monotone, trop rauque, mais il séduit. (TRÖTT)

2007-10-25 @ 00:42:53
Postat av: karldavid

Visst är bilden med tidningen tagen i Köping! Visst är den de?!!! Jag tycker mig nämligen kunna se det på asfalten upp i vänstra hörnet! Konstigt vore det annars, för det ser i alla fall ut precis så där i Köping!

2007-10-25 @ 00:47:33
Postat av: Hasse

Hmmm, sedan när är du så bra på franska, KD? Och du, jag tycker att du ska köra på med dina konstnärliga ambitioner.
Och ja, visst är bilden från Köping, det var när du och jag myste där och käkade tacobuffé. Köpingsasfalt tar man inte miste på i första taget.
Peace!

2007-10-25 @ 00:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0