Pysseldag

Såg nu på morgonen på SVT: s nya humorserie Hej Rymden. Vid en första anblick tyckte jag att det verkade vara rip-off på alla andra svenska serier, men när jag tittat ett tag kom jag på mig själv med att sitta och skratta. Jag gillar svenska humorserier, det finns ju något speciellt i dem.
   Funderade lite på humor öfver hufvud taget, och försökte kategorisera lite stereotyp humor för olika länder. Kom fram till följande sammanfattning av iaf tre olika länders humor:
Sverige: Tokiga skåningar med udda vanor gör lustiga saker i vardagslivet.
England: Halvgamla, fisförnäma gubbar med Oxford-brytning och bruna kläder går på festliga sätt och drar torra skämt
USA:  Oneliners och burkade skratt.

Ganska kortfattat är det iaf min egen uppfattning. Jag får dock ta och studera lite fler typer av humor. Vad är Bruneis motsvarighet på Kvarteret Skatan?



Idag skall jag i princip bara hålla mig inne och pyssla. Städa lite, betala lite räkningar - ja, helt enkelt plocka lite. Största anledningen är väl egentligen att jag MÅSTE hålla mig hemma. För det första skall jag se reprisen av Svensson, Svensson, och efter det väntar höstens tre mest intressanta fotbollsmatcher: IFK Göteborg - Trelleborg, Djurgården - Brommapojkarna samt Liverpool - Arsenal. Ska jag vara helt ärlig skiter jag mer eller mindre i den Allsvenska slutstriden. Är i och för sig lite IFK:are halvt-om-halvt, men helst hade jag ju sett Elfsborg lyfta bucklan igen. Hur som helst är IFK ingenting mot laget nummer ett: Arsenal. Det har ryckt i kroppen sedan Gunners körde över Slavia Prag senast, och jag vågar definitivt hoppas på en seger borta mot Pool. Oturligt nog slaktade både ManU och Chelsea sina respektive motstånd igår, så det är bäst för Arsenal att de går och vinner.



Dagens låt:

The Coral - Dreaming of you


- Brittpop när den är som skönast. Känn bara hur vemodet griper tag i er.



Våga vägra discodans.

// Billy Snokaz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0