Skitväder

Tänkte starta dagen med en uppfriskande joggingtur, men det räckte med att titta ut genom fönstret för att ångra sig. Skitväder.
   I helgen blir det troligtvis visit hos syrran i Umeå. Funderar på att dra med mig snöskor, dunjacka och annan növändig expeditionsutrustning. Norrland är ju inte alltför angenämt, väderleksmässigt.
För övrigt var det fem år sedan jag senast besökte Umeå, så det skall bli spännande att än en gång flukta in björkarnas stad. Om någon har några sköna Umeå-minnen är det bara att förtälja.

Hur som hafver. Idag blir det lite halvslappt igen, med undantag för lite redovisningsarbete som skall utföras till onsdag. Möjligen skall jag försöka klura ut hur jag kan hålla mina byxor uppe. Har nämligen lyckats trolla bort alla min skärp som är dugliga, och man vill ju gärna gå bottomless (motsatsen till toppless. Kom på den själv).

En liten studentskröna: Igår tappade jag choklad som smälte på mitt underlakan. Var väldigt sugen på att inte byta, så att jag kunde göra skäl för mitt/min epitet som ungkarl, men jag blev tvingad av onda makter. Personligen anser jag att man skall gå in 100 procent för det man gör. Är man student och ungkarl skall man vara det och bete sig allmänt grisigt och dekadent. Är man pensionär skall man banne mig spela boule och åka på bussresor till Fagersta. Är man torpare borde man definitivt ligga på soffan, låta mor sätta på pannan och ha det bra (OBS! Anknutet till känd låttext). Nåväl, jag har dragit det där resonemanget förr.

Dagens ord: Fräschör



Dagens låt:

David Bowie - Life on mars?


- I brist på annat lägger jag in en skön klassiker. Passar bra i höstmörkret.



Det blåser i träa idag.

// Hans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0