Telefonterror - igen

Jag fick en ny hemtelfon av Gonz häromdagen. Det var en av hans familj gamla, men den var deluxe-utrustad med högtalare, nummerpresentatör och diverse futuristiska knappar. Men vad jag mer eller mindre även räknade med i och med att jag återigen kopplade in en telfon i mitt jack, var att jag skulle bli terroriserad.
   Så har det varit sedan jag skaffade hemtelefon. Mitt nummer, 7 11 11 11, har använts av flera företag tidigare, och dessutom har företagen inte vett nog att ta bort numret från sina hemsidor och annat. Av den anledningen ringer folk till mig, ofta tidigt på morgonen, och frågar om de har kommit till Ballingslöv, Electrolux-butiken, Kök och badrum eller Tomtens julverkstad. Det är en plåga. Men också skitkul.
För ibland kan man skoja med dem som ringer ganska ordentligt.
Ett skönt exempel från i våras:
RING!
(Erik svarar): "Hallå"
Anonym: "Ja hej, har jag kommit till Electrolux-butiken?"
Erik: "Nej, det har du inte"
Anonym: "Nähe, så ni säljer inte vitvaror då?"
Erik: "Nej. Vi säljer bara svarta varor"

Ha. Ha. Ha. Är det inte klockrent?



SPORT

Fotboll
Sebastian "Bissen" Larsson, 22-årig Eskilstuna-kille som lirar i Birmingham, är klar för Sveriges två nästkommande EM-kvalmatcher. Det tycker jag är extra kul, eftersom jag har gjort en lång intervju med honom för Lysekilsposten. Träffade hela tjocka släckten och blev bjuden på läskeblask.

Arsenal gjorde precis 1-0 borta mot Steua Bukarest. Van Persie satte till vänsterdojan inne i straffområdet och ordnade ledning i 76 minuten. Hoppas det står sig...

Kulstötning
Förre kulstötaren Jimmy Nordin säljer ett av sina tolv SM-guld. Anledningen är att han vill veta hur mycket han kan få för den. Det uppger Aftonbladet.se.

Långdistans-löpning
Hans Larson, Huddinge, sprang imorse sin första joggingtur på väldigt, väldigt länge. Sträckan var väldigt, väldigt kort, men tiden övertygar - hela rundan tog endast två låtar på Hans iPod nano. (Låtarna var Drunken lullabies med Flogging Molly och The kids aren't allright med Offspring. Jag ville egentligen inte säga det, för de låtarna känns så själlösa)



Dagens låt:

The Rolling Stones - Honky tonk women


- Jag står fast vid min åsikt att Stones på Ullevi i somras var en flopp. Men i övrigt är det ju ett, tja, ganska okej band som gjort en del okej låtar. Honky tonk women lyssnade jag på när jag duschade idag. Jag blev blöt.



Som ni kanske förstår har det börjat bli "min grej" att lägga in lite festliga, inte speciellt relevanta bilder på bloggen ibland. Här kommer en...


- Jag och Gamle G är stolta över att gå på högskolan.

...och några till:


- Lite sköna pizza-ätarbilder på Karldavid.

Ikväll ska jag nog lägga mig tidigt. Måste tänka på rynkorna.

// Ernst

Kommentarer
Postat av: Simon Gotthard

Det har blivit lite ont om kommentarer på senare tid, så jag tänkte bara be om ursäkt för det men det skall även att sägas att det här kan vara den bästa bloggen on the web och egentligen finns inget att kommentera. Det är bloggarnas Axiom helt enkelt.

2007-10-03 @ 00:04:27
Postat av: Hasse

Man tackar, å det hjärtligaste. Epitetet bloggarnas Axiom är väl kanske lite väl öfverdrifvet, men ändock bugar jag för den öfverväldigande responsen. Börjar kanske bli dags för en Axiom-krönika snart...

2007-10-03 @ 09:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0