Via dolorosa

Via dolorosa - smärtans väg. Jag har förstått det nu.
Satt precis i hel-lotus-ställning (ni vet som om att man sitter skräddare, fast med benen över varandra) i en halvtimme. Håller ju som sagt med "Operation: Kom i form" och tänkte göra mig lite flexibel.
Men jag satt, tydligen lite för länge i den där pin-positionen. När jag skulle komma loss märkte jag att man mer eller mindre öppnade Pandoras box och släppte loss all världens ondska. Eller i varje fall all världens smärta.
Jag trodde att jag skulle fastna sådär för alltid!
   Efter lite vilja lyckades jag dock, försiktigt, ta mig loss och frigöra mig från skiten. Men då märkte jag att kroppen ändå inte riktigt var som förut. Fick svårt att röra mig öfver hufvud taget och var tvungen att ta stöd när jag skulle gå.
Men som vi vet: Det som inte dödar - det härdar.



Dagens låt:

Elvis Costello - Pump it up

 
- Det bästa bandet är The Clash. Men när det gäller att vara fräckast får Joe Strummer och de andra tuff konkurrens av den här snubben. Kolla bara glasögonen och de svajiga benen! Om jag skulle ha varit en artist, hade det nog varit Elvis Costello.



God natt!

// Herr Larson

Kommentarer
Postat av: Karldavid

Jag hade varit Bob Dylan!

2007-10-16 @ 01:58:13
Postat av: Hasse

Nej, du är inte tillräckligt dryg. DU hade varit sångaren i Neverstore. Höhöhö

2007-10-16 @ 11:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0