Gunners bäst i Premier League

Arsenal är bäst i Premier League. I alla fall just nu. (Du som inte är intresserad av fotboll alls kan sluta läsa här.)
   Det är alltid lika nervöst att möta Tottenham. Men varje gång man gör det ser man tillbaka och tänker: "Att jag ens brydde mig om att oroas". För det är så det är. Trots att Tottenham och Arsenal är de bittraste konkurrenter har Spurs inte slagit Gunners på typ 19 försök.
Lika illa gick det idag. Visserligen började hemmalaget på White Heart Lane bra, och slog snyggt in en frispark tidigt i matchen. Men efter det var det Arsenal för den största delen av slanten.
(OBS! Det ska tilläggas att jag inte såg matchen - var i Globen och tittade på Sverige - CCCP istället. Det blev 6-3 till bortalaget.)
Nåväl. Kvitteringen kom i den 65 minuten, och det var inte helt oväntat Adebayor som gjorde det. Och visst skulle det bli mer. Både Fabregas och Adebayor (på nytt) målade och grejade ännu en seger för Arsenal. De två sista målen var grymt snygga.


http://www.super-goal.info/vdo_clips.php?catid=20&id=2557


http://www.super-goal.info/vdo_clips.php?catid=20&id=2558

(OBS! Jag lyckas bara länka till målen och inte lägga upp visningsrutan)


Det fina i kråksången är att Arsenal nu leder Premier League, eftersom Liverpool bara fick oavgjort idag. Nästa vecka blir det Derby hemma, det kan bli målkalas!
Avslutningsvis kommer en gammal Arsenal-sång Ingen av spelarna i sången finns kvar i klubben idag, men låten är så fin ändå. Många av dem är legender som jag aldrig glömmer.

 


Sovtajm!

// Arsenal-Hasse

Kommentarer
Postat av: Gamle Gonz

Ett äkta Arselan-fan, är vad du är!
Föresten, följer du Barcas matcher också (Tänker på Henry)? 1.7 miljoner i veckan är vad han får? Kan det verkligen stämma? tokigt!
Ha de (Go United!! skoja bara)
/Gamlingen

2007-09-18 @ 13:03:44
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har alltid hållt lite på Barca i Spaniien, så man kan väl säga att jag följer dem. Hoppas på Henry, men hittills är han ganska osynlig.
Arsenal är bäst i världen just nu, bäst i PL=bästa ligan. Eller?

2007-09-19 @ 00:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0