TILLBAKA!

134 dagar senare...
Det kan verka osannolikt, men den beryktade tillika ovärdiga blöjbloggen med herr Hansolof är tillbaka. Och kanske med besked. Men det återstår att se.
Efter att ha stämplat ut den 18 april i våras (ja, när skulle 18 april annars vara?) trodde nog många att jag skulle hålla mig borta för en låååååång tid. Men nu är jag tillbaka vid min genuint bärbara dator. Varför? Jo, för jag saknar hela grejen. När journaliststudierna och sommarjobbet nu tar ett längre uppehåll och jag endast har ett eventuellt halvt-om-halvt frilansuppdrag kvar i skribentväg, vill jag hålla igång allt mitt hamrande på tangetbord.
I och för sig så känns det lite uselt att ännu en gång bli en del av den juvenila "bloggosfären", men jag antar att det är smällar man får ta. För att undvika detta i så stor utsträckning som möjligt ska jag försöka köra min gamla vanliga omogna stil. Efter att ha läst en del sjukt seriösa och tråkiga bloggar blev jag väldigt sugen på att komma igång med mitt krafs igen.



Exempel på hur ett typiskt inlägg i den här bloggen INTE kommer att se ut
Haaaallluuuu!
Efter en blöt förfest igår kväll bar det av direkt till Sture där vi drog in på Berns och körde för fullt. What a night! Blev ju en del, men det är väl sånt man får unna sig. Fick i mig två shots och tre cider!
Idag har jag inte gjort någonting, bara massa onytta. Det enda jag hunnit är att äta baguettfrukost, sminka mig, borsta håret, se tre avsnitt av Sex and the city, ringa till pojkisen och en liten shoppingsväng på stan. Och klockan är redan tre! I'm such a wreck! På tal om shopping, var detta vad jag köpte igår:
blablabla



Nu kanske ni/du undrar varför jag gav ett exempel på hur ett inlägg INTE (märk att jag redan skrivit inte med versaler och fet stil inte mindre än två gånger) kommer att se ut. Men det är just bloggar som den ovan som fått mig att bara vilja spruta ur mig skit och onödigheter om struntsaker. Alltså, ni som har läst bloggen innan, visst är till och med mina paint-skisser av fotbollsmål mer intressanta än vad alla bimbobrudar pysslat med under sina utekvällar? Faktum är att jag känner mig ganska exklusiv med alla tokigheter.

Så vad kommer bloggen att bjuda på? Jag vet inte. Med lite otur kanske det inte blir några fler inlägg än det här. Men det tror jag. Ett som är säkert är iaf att jag inte kommer att tjata lika mycket på folk att läsa min blogg igen. Antagligen inte. Förmodligen nämner jag bara för någon i förbifarten att jag aktiverat mig igen. Den som vill läsa, får läsa helt enkelt. Och i grunden gör jag faktiskt det här för min egen skull, för att hålla igång allt skrivande. Även om det hade varit bra mycket tråkigare utan några läsare.
Så välkomna tillbaka till bloggen, om du nu hittat hit igen. Eller om du hittat hit för första gången. Men det är osannolikt.

Jag läste igenom några gamla inlägg häromdagen. Jag har glömt av en del saker som jag skrivit. Ibland blir jag lite överraskad och skrattar (lustigt nog) åt mina egna skämt. Ibland blir jag lika överraskad över hur seriös jag varit - värst är nog vissa av mina "konsertrecensioner" som blivit ganska pretentiösa då och då.
Men jag ska göra mitt bäst för att hitta grunden. Och gamla inslag som Dagens låt, sköna bilder, utvärderingar, nyheter och listor kommer förstås tillbaka. Jag är inte kung på att skriva, men jag jobbar på det. Även om jag aldrig blir kung skulle drottning vara helt ok också. Tvåmiljonte bäst är också ok att vara. Kollade precis rankingen, och just nu ligger jag på plats 11 456 876 av världens skribenter och bloggare. En hedervärd placering.

Tack alla ni som bad mig komma tillbaka och tack alla ni som faktiskt tycker att det här är en kul blogg. Jag är inte den som kommer att uppdatera bloggen tre gånger per dag, men när jag är sugen på att skriva något gör jag det. Och det finns risk att jag tröttnar och att bloggen självdör. Men nu kör jag ett tag till, så får vi se hur patetiskt det blir.
Och om någon ens läser det.
(OBS! Önskemål om innehåll mottages gärna.)

// Hansolof




- I en varm bil på väg till Bruce Springsteen i somras. Mer bilder med mycket hud utlovas.

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: okej, jo den e fin :)

2008-08-30 @ 10:30:20
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Baba

du får gärna skriva en hyllning till mig och kroko(CHOOOOOOOOOOOOKKKKOOOOOOOOOOOOOO) om när vi räddade din lägenhet från allt mögel.

2008-10-13 @ 07:07:45
Postat av: Hasse

Det ska jag!

2008-10-13 @ 12:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0