Amerikanska Help!

Jag vann en auktion på Tradera förra måndagen. Det jag lade bud på var amerikanska versionen av Beatles Help! på lp och jag kom över den till det blyga priset av 99 kronor.
Säljaren, som var en affär i Stockholm, mejlade mig dagen efter och gav mig info om betalningen och annat. Jag betalade ett fåtal timmar senare och väntade mig skivan senast på fredagen. Men skivan kom inte under förra veckan, och inte igår heller. Av den anledningen mejlade jag jönsarna och frågade lite försiktigt om de hade skickat skivan.
Det här svaret fick jag:

"Hej!  
Ber om ursäkt för det bekymmer vår sena leverans har orsakat!
Din skiva går iväg med posten i dag, måndag.  

Mvh   Lennart / Nostalgipalatset"             (Sådär, nu hängde jag ut Nostalgipalatset)

Ganska illa, tycker jag. Speciellt med tanke på att det handlar om en riktig affär och inte någon möglig storbonde i Örkelljunga.
Axel tyckte att jag borde få prisavdrag, att jag borde skicka ett mejl där det helt sonika står:
"Bättre sent än aldrig, men hur blir det med mitt prisavdrag?"
Jag ställde mig tveksam till hans förslag, utan tyckte istället att de borde skicka mig någon liten bonus med sitt paket. Så när lp:n anländer imorgon (förmodligen) förväntar jag mig en liten sak. Helst en tamburin eller en bra skiftnyckel.



Dagens sked:

Long island ice tea skedar Larsa som brukade gästa Björne



Nu är min blodpudding klar. Dagens låt kommer senare.

Höres.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0