Cerat och inhalator

Ända sedan jag gick i typ mellanstadiet har jag inte klarat mig utan min bästa vän. Min bästa vän heter cerat.
Varje dag de senaste typ 10 åren har jag gått med cerat nerstoppat i vänster byxficka. I början körde jag uteslutande på klassikern Lypsyl, men nu är det nästan bara Labello eller Försvarets hudsalva som gäller. Försvarets är egentligen den jag gillar bäst, men eftersom den klena korken brukar paja så kör jag ibland på just Labello.

Tillsammans med att ha cerat i vänsterfickan, har jag vissa traditioner och regler för min byxfickor. Plånboken, som jag förstås alltid har med mig, ligger också den i vänsterfickan, medan nycklar utgör plats i högerfickan. Om jag inte har mobilen i väskan eller jackan brukar den få ligga i bakfickan. Ni fattar.
Men nu har jag fått en ny liten resekamrat som sedan i somras oftast gör mig sällskap. Det handlar om en sådan där mintgrej som man sticker upp i näsan och sniffar för att få bort snor och annat äckel. En sån som Vanheden i Jönssonligan har.
Jag är sjukt nöjd med min sniffgrej, eller inhalator som det egentligen heter. Jag tvekar inte att bjuda andra, för även om jag haft den där saken i min näsa är det värt att få fria luftvägar och en härlig kick.

Dagens tips från mig till dig är alltså att köpa en Olbas inhalator för 42 kronor på Apoteket. Ganska dyrt, men den håller i månader.



Dagens sked:

Hej, hej Monica-Monica skedar en gigantisk påse Gott och blandat



Dagens låt:

Bob Dylan - Most likely you go your way (and I'll go mine)


En av de , enligt mig, skönaste låtarna från snuskigt bra Blonde on blonde.

Det finns även en ny, skön remix av låten som Mark Ronson har gjort. Videon går på ett ganska snillrikt sätt igenom Dylans liv. Se videon
här



Rösta

// Hans O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0