Fiskarstråt

Vi hade vart på fiskarstråt, hej och hå.
Vi rodde hem vår fiskebåt, hej och hå.
Och när vi kom till kaj, fråga moster Maj:

Har ni fått nåt? Jaaaaaa
Hörrö många? Braaaaaaa
Hörrö många då? Trettitvå
Det var bra! Jaaaaaaaa


Legendarisk låt.



Dagens sked:

Bill skedar Bull



Dagens låt:

The Clash - London calling


Efter att ha läst ur en artikel om The Clash i Mojo på tåget hem från Örebro idag satte jag min iPod på shuffle. Efter några låtar börjar London calling spelas och jag blir nästan paralyserad. Jag har en sån där magisk musikstund och bara njuter. Trots att jag hört låten femtioelva gånger.

(London calling originalvideo)



Lunga

// Ernst

Kommentarer
Postat av: Baba

Skönt med nya uppdateringar på bloggen.

vill du ha ett fikon?

2008-10-20 @ 13:19:17
Postat av: Anonym

Ja och ja

2008-10-20 @ 18:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0