Jag hatar film

Jag gillar inte film. Det finns så mycket komplikationer.

Ponera att man är ett gäng på fem-sex pers som inte känner varandra så väl och som ska ha lite hemmakväll. Någon kommer med den irrationella idén att se på film. Men det finns ju så mycket problem!
* För det första måste man komma på en film att titta på. Någon kommer garanterat att bli missnöjd.
* För det andra finns det betydligt bättre sätt att lära känna folk än att titta på film.
* För det tredje har folk alltid olika åsikter om hur en film ska beskådas. Vissa tycker att det är helt okej att citera delar u filmen hela tiden, andra tycker att man ska hålla käften och en del tycker att man kan prata om vad för skit som helst. Ofta blir någon (jag) arg när någon annan har annorlunda åsikter om filmtittning.

Film är dåligt.
Det är okej att dra en rulle om man kanske är ett gäng kompisar som känner varandra utantill och ser på en film i brist på annat.
Jag hatar film.



Dagens sked:

Sjörövar-Fabbe skedar Mick Jaggers mun



Dagens låt:

Fastball - The Way


Vi fortsätter på tema 90-tal. Om jag inte tar helt fel så firar den här låten tioårsjubileum idag .
Texten är baserad på en verklig händelse och beskriver hur ett äldre par åker ut med sin bil. Efter ett tag stannar bilen och de går iväg till fots och blir lyckliga av att tappa kontakten med omvärlden. Typ.
Hur som helst. I löve it.
(Tycker förresten att sångaren Tony Scalzo är lite lik Paul McCartney. Framförallt de snälla ögonen.)



Snöre

// Joxarn Larson

Kommentarer
Postat av: Erik

håller med, jag kollar bara på film ensam... helst på bio också



det äger (ingen man måste skratta på rätt ställen inför)

2008-10-13 @ 23:40:05
URL: http://www.eriksvedang.com
Postat av: Anonym

Hejhopp kikar in:) hoppas du haft en trevlig kväll! Godnatt

2008-10-13 @ 23:46:31
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Hasse

Så sant. Film ensam, eller max med en-två nära polare, ska det vara. Men ensam är nog allra bäst, speciellt om det är en film man VERKLIGEN vill se.



Till okänd besökare: Du är välkommen!

2008-10-14 @ 00:08:18
URL: http://hansolof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0