Här bor ingen Greta

Okej, skön skröna nu:

Alldeles nyss ringde min telefon. Jag kikade på nummerpresentatören och såg att det var ett 08-nummer. I 90 procent av alla fall när någon stockholmare ringer så ringer de fel. Hur som helst. Jag svarar:
"Ja, det är Hans"
"Har jag kommit till Greta?"
"Nej, det har du inte"
"Okej, då har jag ringt fel. Hej"

Nu kanske ni tror att det var någon liten busunge som letade upp första, bästa Hans på Eniro och ringde för att skoja lite. Men jag tror inte att det var så. Den som ringde var uppskattningsvis en seriös herre i 40-årsåldern, som uppriktigt ville prata med någon som hette Greta. Lite otippat.

(Om ni inte förstår grejen med ovanstående historia är det bäst att ni lever om era liv från barnsben, eftersom ni lär ha missat triviala sagor)



Gonz är rädd för att svälja tabletter. Han är 22! En gång (för typ ett år sedan) när jag bjöd honom på en Omega 3-kapsel. Frågade han om den inte kunde sätta sig på tvären i halsen och kväva honom.
Jag sa nej och slängde världsvant in min egen kapsel i gapet, tillsammans med två andra tabletter.
Gonz darrade på underläppen och tvingade i sig sin enda kapsel. Han tyckte det var obehagligt och har sedan dess inte tagit några fler sådana kapslar.
Mes.



Dagens sked:

En skinnfåtölj skedar malört



Dagens låt:

Aaron Carter - Crush on you


Grym låt.



Silverräven

// Larson

Kommentarer
Postat av: karldavid

jag håller på gonz!



svälja stora tabletter är scäääry som fan!



när jag var lite kunde jag absolut inte svälja ner alvedon o liknande, var nog minst 15 innan jag fixade det. en omega 3 är dessutom jättestor...



2008-10-11 @ 01:11:04
Postat av: Hasse

Ojojoj...

2008-10-11 @ 15:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0