Vibbar i riksdagen

Bortsett från att det av någon outgrundlig anledning luktar kiss i min lägenhet har jag en allmänt skön kväll. Pluggade hårt igår och unnar mig därför en "day off". Eller i alla fall en halv "day off".

Idag tänkte jag prata om vibbar. Ni vet sådana där som man kan skicka på msn, lite tokigt, så att konversationsrutan skakar.
Jag och Smögen-Anna ventilerade ämnet vibbar för några veckor och vi (eller mest hon) kom på vad roligt det skulle vara om folk i riksdagen eller regeringen vibbade varandra. Tänk er att det är ett urtråkigt "riksdagsmöte", och att Lars Ohly mer eller mindre sitter och småsover i sin stol med en laptop framför sig. Det plingar till lite tyst i Lasses dator, och upp kommer en skakande msnruta från "Nyamko - Har nya stövlar /På riksdagsmöte". Ohly sätter sig yrvaket upp, rak i ryggen och vrider hastigt på nacken. Snett bakom honom, tjugo meter bort, sitter Nyamko Sabuni och fnissar, flankerad av Maud Olofsson och Fredrik Federley.
Det hade varit kul.



Dagens sked:

Gammelsmurfen  skedar Karolinska institutet



Dagens låt:

The Kinks - Waterloo sunset


Jag har hört från ganska säkra källor att Ray Davies (sångare i Kinks) i vissa länder har samma hjältestatus som typ Elvis P. och John Lennon. Säger väl det mesta om bandet storhet i så fall.



Struts

// Hans Larson

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu känner jag mig sniken. Du kan ta bort (eller mest hon). Du får.



Men! Tillägg!



Att det skulle vara ännu roligare om Lasse är uppe vid pulpeten för att debattera och Sabuni som bara har ögonen på deras pågående konvo börjar vibba honom för att han inte svarar..

2008-10-07 @ 19:21:46
Postat av: Hasse

Hade också varit sjukt kul. Också hade han liksom avbrutit sitt speach, dragit ner glasögonen lite på näsan och sneglat på skärmen. Så hade han gjort några snabba klick (som ändå ser proffsiga ut) och fortsatt.

2008-10-07 @ 22:28:33
Postat av: carlgren

The Isley Brothers skedar Joe Strummer

2008-10-08 @ 09:05:36
Postat av: Hasse

Jag satt ju som på nålar och väntade på en kommentar från den gamle Maggan, Marjorie, MJ. Äntligen!



Hmmmm, asså det är ju lite som det bästa av EN värld. Men ändå liiite uppseendeväckande. Varför skulle just Isley brothers skeda Joe, liksom?

2008-10-08 @ 09:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0