Att få styra R2D2 är en ära

Har fått lite synpunkter på gårdagens inlägg. Tydligen sjöng inte alla "vift, vift" i slutet på den där låten med kaninen, utan några sjöng "så bra" i slutet och några sjöng något annat. Hur som helst är det en dålig låt. Kaniner viftar inte på öronen. End of story.

Dagens inlägg hade jag tänkt hämta från min granne Annas (a.k.a. Ståplats i Nybrovikens) blogg. Hon var nämligen här igår och liverapporterade från min och Gamle Gonz konversation när vi spelade Lego Star WarsWii.
Konversationen:
Gonz:
- Du har säkert sett den.
Hans:
- Va?
Gonz:
- Mamma mia, du har sett den?
Hans:
- Sett den?
Gonz:
- Ja.
Hans:
- Va.. Mamma mia? Filmen ja.
Gonz:
- ..gay.
Hans:
- Det är inte gay att se en musikal.
Gonz:
- Jo, det är det. (Mumlande) Det är gaypoäng.

Vi spelade klart en "checkpoint" av spelet och när vi var klara startade jag nästa del. Gonz kände dock att han var klar med spelandet...

Gonz:
- MEN! Vi ska inte spela!
Hans:
- JOO! Vi sa ju att vi skulle spela klart episoden!
Gonz:
- Men vi skulle ju se på film
Hans:
- Men öh.
Gonz:
- Men Hans, jag är R2D2. Tror du att jag tycker det är roligt? Jag kan inte göra någonting.


Jag kan inte fatta hur han är så dum i huvudet. Det är ALLTID en ära att få styra R2.


Såhär såg vi, tydligen, ut. Jag sitter så nära tv:n så att om det hela hade varit för 17-18 år sedan, så hade någon vuxen kommit och sagt: "Men Hans, så nära tv:n kan du inte sitta. Du kan bli blind, få öroninflammation och reumatism". Ser Gonz förresten inte fasligt lejm ut på bilden?



Dagens sked:

Filip och Fredrik-Filip skedar en livförsäkring



Dagens låt:

Franz Ferdinand - Take me out


Jag veeeet att det inte är så chockerande att ha den här låten som dagens låt. Men jag är ju tvungen. Efter att ha ha gråtit mig till sömns flera gånger i somras av anledningen att inte kunna se Franz Ferdinand på Way out west är jag nu överlycklig att faktiskt få se dem. På Debaser. I Stockholm.
Eftersom Little Richard inte heller blir av är jag än mer taggad. Enda problemet är att biljetterna är fula.
(Igår tyckte Gonz att jag skulle sätta på den här låten. Jag lydde honom och vred upp till 25 i volym. Du kanske inte riktigt vet hur högt 25 är på min stereo, men jag kan avslöja att det är "ganska högt". Jag dansade vilda danser och GOnz spelade luftgitarr)



Slåtter

// Hans O. Larson

Kommentarer
Postat av: Fabian

Bra sked. Mycket bra sked!

2008-10-06 @ 16:33:11
Postat av: Hasse

Visste att du skulle tycka om den.

2008-10-06 @ 17:23:37
Postat av: Baba

Du borde banna gonz från din lägenhet efter en sådan fruktansvärd kommentar!

Gonz ser för övrigt ut som skalken kan tänkas göra efter antingen ett extremt hårt gympass med Berne eller när han har pumpat någon fräsch brud med sin enorma åderpåle.

2008-10-13 @ 05:53:05
Postat av: Hasse

Han är redan bannad.



Han är sjukt lik en mör Skalken på bilden.

2008-10-13 @ 12:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0