Ama Dablam är stulen

Min cykel har blivit snodd. Jag var dum nog att glömma den vid stationen över TVÅ nätter, och då fanns det förstås inget annat som kunde hända än att någon norpade den.
När jag var på väg till stationen idag för att se om den stod kvar tänkte jag att det inte var så farligt om den skulle vara snodd. Det är en skräpcykel som jag köpte för 200 spänn. Men när jag kom fram och såg att den var borta kändes det ändå väldigt tråkigt.
Jag kände mig avklädd. Kränkt.
Så kom jag att tänka på att jag och pappa faktiskt köpt lite prylar till cykeln. Vi har bytt däck, slangar och köpt lås. Vi har helt enkelt lagt ner lite, lite kärlek på den.

Och vad ska cykeltjuvarna med vår kärlek till?

Dessutom hade jag döpt cykeln till Ama Dablam, efter ett berg jag såg i Nepal. Och vad ska cykeltjuvarna med ett berg till?

Jag blev både ledsen och arg när jag såg att cykeln var snodd. Om det hela hade hänt för typ 8-9 år sedan hade jag förmodligen börjat grina. Nu gjorde jag inte det.
Istället gick jag runt hela Flempan, knöt näven fickan och var sugen på att slå på folk och saker. Jag slog väldigt löst en gång på ett trafikhinder, men i övrigt höll jag mig från att slå på saker, eftersom jag vet att det ser konstigt ut om någon bara går omkring och är våldsam för sig själv.
Jag var tvungen att gå runt ganska länge för att få ilskan att i viss mån sippra ut. Under hela tiden föreställde jag mig hur jag hittade några snorungar med min cykel, och hur jag på bästa sätt skulle se farlig ut och med en uns våld skulle ta tillbaka den.

Så. Här står jag i livet utan min röda cykel.
Här kommer några minnesbilder på honom.





Åh, vad jag saknar honom!



Dagens sked:
(För andra dagen i rad är det Fabian Lundgren som levererar skeden. Här är sjukligt bra på att hitta på skedar. Bättre än jag är!)

Roger Pontare skedar ett paket frusna hallon



Dagens låt:

Spencer davis group - Gimme some lovin'


Kan inte minnas om jag haft med den här låten förr eller inte, men i vilket fall som tycker jag att den passar nu för att pigga upp lite. Här har ni brittkvartetten Spencer davis group med deras mest kända låt.



Nu ska jag trösta mig med Sunderland - Arsenal. Om Gunners loosar är det stor risk att jag super mig full på lättöl, kissar i korridoren och kastar ut mjöl med flit.

Bortsett från ett bra resultat i matchen finns det bara en sak som jag önskar mig just nu: En helskön helg med Gamle Gonz.

Görel.

// Hans

Kommentarer
Postat av: Fabian

jag lider med dig Hasse. kan inte säga annat...

2008-10-04 @ 17:22:38
Postat av: Hasse

Känns bra att iaf ha stöd.

2008-10-04 @ 18:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0