Din pappa kan nog sluta med haklapp snart

Visst känner ni igen känslan? När det är lördag, men ni hela tiden glömmer det och får för er att det är söndag, och varje gång ni kommer på ert misstag blir ni lite glada. Så har jag det idag, men med tanke på att det är tenta på fredag tänker jag mest på om jag borde plugga eller inte.

Okej, nu till den där skämtleken som jag tänkte introducera häromdagen.
Ni har väl alla hört skämt av typen "Din mamma är så fet att..."? Inte så roliga, tycker jag. Det är därför det nu finns en ny, bättre version av de skämten.
För finns det något jag verkligen stör mig på är det när folk har unga föräldrar. Sådana som bara dryper av orutin och ungdomlighet. Sådana som inte ens gått ut realen! Mina föräldrar är lagom gamla, nämligen 56 resp. 54, år. Alla som är i min ålder och har föräldrar under 50 tycker jag att det är värt att reta.
Då kan det låta såhär:
- Var ute och tjuvrökte igår. Din pappa var med
- Har din pappa börjat med multiplikation i skolan ännu?
- Hörde att din pappa kommit i puberteten
- Hur är det nu, har din pappa börjat spela fotboll på 11 manna-plan ännu?
- Ska du eller jag byta blöja på din pappa idag?
- Bäst att du säger åt din pappa, frör nu klättrar han i träd med cykelhjälm på
- Ska jag ge din pappa ett sugrör?
- Om du vill kan din pappa få saft istället, ifall han tycker att kolsyra bubblar obehagligt i munnen
- Såg din pappa med sin nya cykel igår. Om några år kanske han kan få sin första tvåhjuling



Dagens sked:

ABBA skedar färska räkor



Dagens låt:

The Beatles - Please please me


En kompis till mig, eller snarare en kompis kompis, som heter Mikael är ruskigt lik Paul McCartney. Eller i alla fall lite. Jag kom på det igår, och för att fira kör vi lite Beatles.
Jag vill också vara lik någon i Beatles. Men helst inte Ringo, han har ju ganska stor näsa. Och det har ju inte jag.



United fick bara en pinne idag. Skönt.

// Hasse


Kommentarer
Postat av: Fabian

Min pappa är inte pappa, han är far. Min far är 83. Min mor är 63. Jag ville bara passa på att konstatera fakta.

2008-10-30 @ 11:14:47
Postat av: Hasse

Jag vet att din pappa är just far, och han är verkligen en man med rutin att beakta.

2008-10-30 @ 18:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0