Jolly Bob

Efter att ha haft ett riktigt högt antal bloggläsare för en-två veckor sedan börjar antalet nu sjunka, och jag känner att jag själv är en del av anledningen. Trots kuliga inslag som "Dagens sked" och annat känns det som om jag inte riktigt kommer loss. Börjar bli dags för ett lyft.

Men. Idag har jag suttit i skolan mellan klockan 11 och 20. En himla arbetstid om jag får säga mitt. Och det får jag ju faktiskt, för det är faktiskt min blogg. Efter skolan drog jag och Kråkan hem till mig och tittade på fotboll. Gunners krossilossade Porto på hemmaplan med 4-0. Jag och Kråkan firade med lite NHL 2005. Jag vann allt som gick att vinna. Kråkan grinade lite.

Nu till lite mer utvärdering av helgen i Köping. Vi körde någon variant av Singstar, som heter Ultrastar, och gick loss. Jag vann, tro det eller ej. Min repertoar brestod av (älskar att presentera repertoarer):
- Bucks fizz med Making your mind up
- The Ark
med The worrying kind
- Kim Wilde
med Kids in America
- Toto med Africa
- The Calling med Wherever you will go (Heter den så? Jag sjöng mest den för att den var lätt)



Dagens sked:

Vera "Bengtsson" Bengtsson skedar Skurt (i vuxen ålder)

Dagens sked levererad från Hasse Brasse och Kråkan.



Dagens låt:

Lasse Dahlqvist - Jolly Bob


Legendarisk svensk sångare och förmodligen en av de bästa låtarna som gjorts i svensk historia. Ni som undrat varför jag kallat mig Jolly Bob vid vissa tillfällen får här svaret. Jolly Bob är helt enkelt sjömannen i Lasses visa. Lyssna och njut av detta mästerverk från 1938.



Lös

// Jolly Bob

Kommentarer
Postat av: Anders

En klassiker!! Hade sin absoluta topp våren 2006. Fullständig succé i Fiskebäcks missionskyrka, Hans-Olof och Axel A i sitt esse.

2008-10-01 @ 21:36:26
Postat av: Anders

Fel av mig givetvis..

2008-10-01 @ 21:38:25
Postat av: Hasser

Ja, men nästan rätt. Det var Charlie Truck.

2008-10-02 @ 08:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0