Snälla Matt

Jag gjorde min första långintervju på engelska i förra veckan. På telefon dessutom.
Det var en snubbe som heter Matt, Matt Johnson, jag snackade med. Han var snäll. Jag spelade in samtalet och lyssnade på mig själv efteråt. Det lät som om jag åt gröt under intervjun, men det gör inget, för Matt verkade inte bry sig. Han har sin glada duo Matt & Kim som han kan vara på fint humör över. Också tänkte han nog: "Äh, den där svenska killen äter nog bara gröt, han är nog inte dålig på engelska".

På tal om annat hade indiern flyttat på sig idag, för någon hade tagit hans plats. Jag satte mig ändå på min plats för att markera för indiern att jag inte tänker flytta runt bara för att jag ska sitta bakom honom. Om han sitter på sin vanliga plats kan jag tänka mig att sitta bakom honom, men inte annars. För övrigt dödade jag snubben som tog indierns plats.

Kommentarer
Postat av: David

Jag gillar denna följetongen med indiern. Jag tror att du till slut kommer bli väldigt bra vän med honom. Och så börjar eftertexterna rulla.



När jag intervjuade Phosphorescent häromdagen ställde jag en fråga om sångmallar och så vidare. Jag översatte mall just till mall. Det blev inte så bra. Det blev ju galleria. Sen kom jag på mitt misstag och ställde om frågan. Men han kollade lite konstigt på mig en sekund. Jag var värdelös och när jag kom hem slog jag mig själv med en planka. Hårt. Det var jag värd.

2009-05-20 @ 21:31:42
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Hasse

Det var du värd. Jag var också värd ngt sådant. Men svengelska är kul, by all means.

2009-05-20 @ 22:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0