Tillbaka i Stockholm (riktiga bloggstarten)

Nu är jag tillbaka i Flemingsberg igen. Skönt. Och lite tråkigt.
Skönt för att det är kul att träffa allt folk igen och lättande att komma in i rutinerna.
Tråkigt för att det alltid är tungt att lämna barndomshemmet i Lysekil och allt folk där. Dessutom är det inte alltid jätteroligt att plugga.

Det har varit en helt okej sommar, även om det inte har varit kanonväder. Jag har jobbat tio av mina elva sommarlovsveckor. Med jobbat menar jag att jag har suttit vid en dator på lokaltidningen Lysekilsposten och skrivit artiklar. Det var andra sommaren i år, och jag trivs faktiskt som fisken i vattnet. Ett grymt sommarjobb.

   Annat nytt på sistone är att mina goda vänner Rickard och Carolina har gift sig. Vigseln ägde rum i lördags och allt var frid och fröjdens. SLUT PÅ BRÖLLOPSRAPPORT.

   Premier League
har dragit igång igen. Arsenal, som bara MÅSTE få göra en bra säsong i år, har tagit sju poäng på tre matcher. Senast (igår) blev det seger mot Svennis succébygge Manchester City med 1-0. Struten krutades in av allas vår Fabregas i matchens slutskede.
City var dock inte helt uddlösa, och de kan nog nå en skaplig placering i år.

   Just nu sitter jag uppe och väntar på att klockan ska bli tolv. Hade tänkt att min sista lön skulle komma. Gör den inte det kanske jag gör något farligt. Vad vet man inte, men stalltipset är att det inkluderar ägg, halvvassa föremål och grön färg. Nääääääääärååå.
Om inte lönen kommer får jag leva på navelludd i några dagar. Det går också bra.


Dagens låt
(det här inslaget har jag hämtat från Virtanens blogg. Eller ja... Det var där jag först såg det. Jag kommer här att presentera en låt, eller möjligen ett helt album, som jag har nynnat på / lyssnat mycket på / eller bara diggat den senaste tiden.)

Salem Al Fakir- Magic night

(Förklaring: Det görs alldeles för lite instrumental musik nuförtiden. Salem Al Fakir är undantaget som bekräftar regeln (slitet och fjantigt uttryck). Han gör det bra.
Att han får dagens låt KAN också bero på att jag intervjuade honom i somras. Han var jättetrevlig och snackade på bra. Trevlig prick som dessutom kommer från Huddinge. Nog med skrytandet)


Ha det så bra allt folk.
Vi hörs!



Hansolof

Kommentarer
Postat av: Conny

Kul att de finns iaf en till själ som uppskattar lysekil som en själv. Hoppas du får in dinna småslantar så att du kommer tillbaka även nästa år. Lysekilsposten behöver en halvflummig sportjournalist. Tack för mig, hej...

2007-08-26 @ 22:52:45
Postat av: Hansolof

I'll be there, förhoppningsvis. Och du Cönnö? Vi behöver en halvflummig brandman också!

2007-08-26 @ 23:08:04
Postat av: Pappa Jerka

Jaså du ska bli åsiktsbajsare, hehe! Får man se vad du kommer spotta ur dig i framtiden då, kanske man får följa upp... /so long, Pappa Jerka

2007-08-27 @ 12:09:21
Postat av: Du vet vem!

Inslaget dagens låt hämtat från Billys blogg, undra var han fick idén ifrån då?! Inte Fredrik Virtanens blogg i alla fall!!!

2007-08-27 @ 13:04:57
Postat av: carlgren

Trevlig läsning Hans, som alltid bör väl tilläggas. Sportsidorna i LP har jag faktiskt läst i sommar:)
/ Carlgren

2007-08-27 @ 13:25:51
Postat av: Hansolof

Davsan, jag vet att Virtanen är kungen af blogg, men då jag bara läser hans blogg sporadiskt så kan jag inte påstå att jag hämtar inspiration från den. Däremot har jag noterat att han har BRA låtar.
Maggan, tack för ditt fulla stöd. Jag vet att du njuter att ord som "flådig" och "gemytlig" när du ser dem i tidningen. Hoppas du gillade Sporten i somras!
Snerik, du borde ta efter. Bajsa ur dig skiten bara. Sedan ska ju vi skriva böcker, så det är nog bra träning!

2007-08-27 @ 14:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0