God Jul

En synnerligen god jul önskar jag er, mina välartade läsare. Frid åt er alla, såhär på självaste dopparedagen.
Julafton är fortfarande ganska ung, men jag tänkte berätta om vad som hittills har hänt i det Larsonska huset hittills:


00.01 Morsan ropar "God jul!" till alla precis innan vi ska till att sova.

00.15 - 02.00
Jag läser Harry Potter och kan inte sluta. Somnar strax efter två.

09.30
Morsan kommer in och väcker mig. Jag sover vidare.

10.30
Jag drar på mig min mörkblå morgonrock och skrider ner till frukosten. Sätter i mig en tallrik yoghurt och en macka. Mer förmår jag inte.

11.00
Farsan drar igång en gammal fin tradition - morgonpresent. Eftersom det här är sista året som både jag och syrran pluggar tyckte Greggan  att vi skulle ta tillfället i akt och dela ut en present på morgonen. Han ville också vara extra mogen och gömma presenterna! Vi hittade dem under soffan efter ungefär 20 minuter.

11.20
  Vi öppnar våra paket. Båda har fått samma sak: ett melodica - alltså typ ett litet piano som man blåser i och kan ha med sig. Jag och syrran blir begeistrade och river av några häftiga låtar. Vår repertoar:
* Klassisk blueslåt
* Känner du Lotta?
* Sonja och Siw
* Någon jullåt som jag inte kan
Morsan ringer en kompis som får höra hur fint vi spelar.

12.25 Jag leker med en kula i vår plastgran till den milda grad att den trillar ner. Kulan studsar en gång och jag fångar den. Julen räddad.

12.45 Vi går till kyrkogården och hälsar på farfar. Mamma kör farmor och vi andra promenixar.

13.05 Jag blir chaufför och får köra farmor.

13.06 Jag förklarar för farmor att vi ska rejsa.

13.07 Farmor säger att vi ska ta det lugnt.

13.10 Jag ställer bilen på tomgång och springer ut och postar ett brev till Umeå universitet.

13.12
Farmor ser fram emot dopp i grytan. Jag säger att jag nog inte tänker doppa i grytan. Farmor blir besviken och förhör mig på vilka saker från julbordet jag tänker äta. Jag ljuger och säger att jag ska äta skinka.

13.13 Jag backar in bilen snyggt och tänker att jag nog måste ta lite skinka till maten senare för att vara snäll.

13.20 Jag bloggar



Dagens låt:

Bing Crosby - White christmas


- Juligare än såhär blir det inte.



Det här är med stor sannolikhet det sista inlägget jag skriver i bloggen på väldigt länge. Jag åker, som kanske bekant, utomlands på fredag. Som jag dessutom ropat ut, kommer det kanske inte att bli något över huvud taget i vår. Men den som lever får se. Hur som helst lovar jag att göra en lite årsutvärdering av allt skrivande och alla tokerier någon gång i mitten på januari. Då blir det konsertsnack, bloggminnen, samt en och annan chock.
Missa inte det!
Nu får ni, om ni känner att det verkar lockande, gå in på min och Gonz nystartade blogg. Där skall vi skriva så mycket vi orkar om vår resa till Nepal.
www.meverest.blogg.se


Slutligen vill jag önska alla en fantastiskt GOD JUL!
Missa för allt i världen inte Karl-Bertil Jonssons julafton klockan 19.00!
Frid.

// Tomten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0