Gött mos och bra lax

Nu kommer några mat-skrönor:

* Min pappa KAN faktiskt ha varit med i det gäng som en gång myntade uttrycket "gött mos". Enligt någon svensk språkforskare kom dessa två ord fram i Falköpings-trakten i slutet av 60-talet. Alltså precis när min farsa var i sina tonår och hängde i korvmojen med polarna. Dessutom minns han förstås hur de använde just uttrycket gött mos. Det ni!

...också till en lite mer humoristisk

* Förra sommaren hängde jag ute vid tennisbanorna i Lysekil vid ett tillfälle. Då kom Babas farsa och ropade till mig:
"Vad smal du, Larson. Får du inte tillräckligt med mat hemma?"
Jag:
"Jodå, jag har ätit lax idag"
Babas farsa:
"Lax?! Det är väl inget fett i det?"
Jag (extra högt):
"Jodå, det är fina fetter"

Om ni inte förstod ovanstående skämt kan ni säga det för er själva några gånger. Kan tilläggas också att alla tittade lite ogillande på mig.



Dagens låt:

Chuck Berry - Johnny B. Goode


- Legendariskt, häftigt och RÅCKENRÅLL. Lyckligtvis har vi med oss rockikonen Chuck Berry i livet fortfarande.

Dagens jullåt:

Tommy Körberg - O Helga natt


- Säga vad man vill, men det är kraft i den där rösten.



Ha en underbart angenäm Andra advent!

// Hans

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Jodå, Chucken lever!

2007-12-11 @ 08:12:27
Postat av: Hasse

Lyckligtvis.

2007-12-12 @ 00:00:48
Postat av: PW

"Fina fetter." Höhö. Min far undrade idag om Lilleman, som fick skjuts av oss hem från Uddevalla, ville "ligga med mig.. uhm. hos oss!?"

Idag så sa han lite mindre barskt "Öh, när börjar du imorn?"

2007-12-20 @ 00:34:00
Postat av: Hasse

Han är LÄTT min nya idol

2007-12-20 @ 01:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0