Grannfejd

Jag och min granne Anna, av mig kallad Granna har en intensiv grannfejd. I flera dagar nu har vi lagt en flaska med äcklig, flytande blue cheese utanför varandras dörrar. Båda vägrar behålla flaskan, så på det viset håller det på.
Vi har försökt gömma flaskan hos varandra, men till sist hittar man den, och då börjar leken igen.
   Men idag avslutades det hela. Jag toppade alla tidigare handlingar genom att smörja in Grannas dörrhandtag med den vidriga blue cheesen. Hon ville dock förstås inte vara sämre, så hon gav igen med samma mynt. Nu har vi en gång för alla slängt flaskan.

Men tro för allt i världen inte att det är fred. Nej, har man en gång retat upp unge Herr Larson, går man inte därifrån utan skavanker. Nu är det krig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0