Jul-BOOM

Bloggen håller inte på att dö ut (än), jag har bara haft lite annat för mig. I förrgår var det meningen att Karldavid skulle gästblogga (som ju är så poppis), men han latade sig och kollade på ett taktal från Kristallen 82 gånger istället.

Idag är det den FÖRSTA DECEMBER, och nedräkningen till dopparedagen har startat på riktigt. Medan andra jönsar tjuvstartar med julbak och pynterier redan i början av november håller jag hårt i min egen regel: Inget julande före december. Alltså inget julande inna IDAG.
   Men nu när det väl har blivit december, startar den - Jul-BOOMEN. Jag inledde dagen med att titta på julkalendern. Jodå, jodå. Dels för att jag måste hänga med i snacket, och dels för att morsan blir besviken om jag inte kollar. Ringde sedan till Axel och diskuterade kalenderns potential i några minuter. Sedan snackade vi dagens melodikryss.
Hur som hafver. Nu har jag i alla fall jul-BOOMAT en hel del idag, och jag har redan inhandlat glögg och pepparkakor. Tog igen alla andras jul-tjuvstartande genom att äta ungefär 6 pepparkakor.



Dagens låt:

Train - Drops of jupiter


- Härom dagen gick jag och nynnade på den här låten, men kunde inte komma på gruppen. Var tvungen att googla texten, och då blev jag varse om att det förstås var Train som låg bakom låten. Magiskt bra!

Dagens jullåtar:

Basshunter - Jingle bells


- Tänkte att jag, såhär i juletid, skulle slabba upp några jullåtar på bloggen så ofta som möjligt. Av en ren slump sprang jag på Basshunter. När Boten Anna kom lagom till sommaren 2006 var jag nära på att kräkas. Eurodisco och trance, eller datadunk som jag vill kalla det, är troligtvis den musik jag ogillar mest. Men allvarligt, det här är kul.

Bing Crosby - Jingle Bells


- Vi måste förstås ha med en riktig jullåt också. Här har ni julmästaren själv - Bing Crosby.



Matdags.

// Gammel-Hasse

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha.... Basshunter maste ju kunna fa vem som helst o skratta - sorgligt..

2007-12-03 @ 06:36:39
Postat av: Hasse

Säger Emma vem?

2007-12-03 @ 16:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0