Big burgers

Hej!

Det har inte blivit mycket skrivet den här veckan. Inga undanflykter.

Jag tänkte inleda med ett skönt klipp från Småstjärnorna från mitten av 90-talet. Spana noga ungefär 2:30 in i klippet (ca 6 minuter kvar).


- Att ungar kan vara så snuskiga!


Ja... Där tog fantasin slut. Men vi ska nog lyckas klämma ur något ur kaviartuben.

* Imorgon är det fotboll. Spanien - Sverige. Viktigt.

* Jag ska nog ringa Vårdcentralen idag och beställa en tid. Ska kolla hjärtat för säkerhets skull.

* Min senaste kursbok kostade nästan tusen spänn. Rån var ordet.


Jag, Gonz och Karldavid åt hamburgare i onsdags. Vi gjorde monstruösa hamburgare, som vi stod oss på resten av dagen.


- Bröd, kött, sallad, lök, dressin, ketchup och lök = ett skrovmål



Dagens låt:

The Clash - Rock the Casbah


- När shejken Ayatollah Khomeini förbjöd all rockmusik i Iran gjorde The Clash den här låten som protest. Det handlar om att rocka "casbahn", alltså stället där ledaren för landet bor. I det här fallet citadellet.
   Notera även hur coolt det är när Strummer sliter av Mick Jones huva i slutet.



Trefvlig helg.

// Hasse Frasse

Kommentarer
Postat av: Joelano

Hasse Brasse slasktask ta och skriv t mig nästa gång vi är inne på msn samtidigt. I got something very important to say...

Ha det gött!

2007-11-17 @ 14:13:34
Postat av: Hasse

Check.

2007-11-17 @ 18:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0