En poäng som duger

Jag och syrran har precis varit på O'Learys och kollat in clash of the titans - Arsenal mot Manchester United. Det slutade 2-2 och jag kan inte säga att jag är annat än nöjd.
   Vi kom in i matchen i den 35 minuten, och det stod 0-0. Arsenal såg ut att vara hetast just då, men oturligt nog tog United ledningen, efter att Rooney (jag tycker verkligen inte om honom) hade vallat in bollen via Gallas arm. 0-1 till United  precis innan halvtid.
Men Arsenal kom ut från halvtidsvilan och var heltaggade. Det dröjde inte länge innan Fabregas enkelt kunde rulla in kvitteringen, efter ett mindre tumult i straffområdet.
Efter det var det inte en lugn stund. En fantastisk fotbollsmatch utspelade sig, och det var chanser åt båda håll. Men just som det började se ljust ut för Arsenal kom bomben. United rullade upp ett snyggt anfall, där Ronaldo helt plötsligt hade öppet mål. 1-2 var ett faktum, och matchen var så gott som slut. Extremt tungt för mig, med tanke på att syrran stod precis bredvid och egglade mig.
Men Arsenal gav sig förstås inte. Man malde på, var inne och sparkade i straffområdet, och Eduardo tjongade bollen öfver på en halvvolley. Men det blev ett till mål. Arsenal parkerade i ManU: s straffområde och fick femtioelva chanser, men missade gång på gång. Trodde de alla utom linjedomaren.
Dagens hjälte hade sett att Gallas skott var över mållinjen, och lättnad var ett faktum. 2-2 smakar gott just nu.


- Solklart inne.




Jag bjuder också på en annan goding (som jag skrifvit in för hand) där Roy Keane flippar lite (ingen ovanlighet).
Ett skönt klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=taoUoCzZPpE



Här är konversationen, hämtad från svenskafans.se:


Roy Keane - Fuck you, what the fuck do you think your at?

Domaren Graham Poll - Hey Hey Hey Hey Come on Come On, Roy...

Keane - Fucking hell, you're fucking shit you... fucking shit you...Yeh we'll see

Poll - Patrick, Patrick...

Keane - Every week shouting your fucking mouth off, every week Senegal this, why dont you fucking play for them then?

Patrick Vieira - Shut the Fuck...(lead away by Pascal Cygan)

Cygan - [something in French], Allez Allez (come on, come on).

Dennis Bergkamp: Are you OK?

Keane - I'll fucking see you out there you cunt, I'll see you out there

Poll - Ey Ey Ey, Roy, Roy

Keane - I'll see you out there, shoutin your mouth off, you. Every week, you, making out your a nice guy.

Poll: Come on then, Come on then...

Keane - He's been standin' up there shoutin' his fucking mouth off

Roy Carroll - Leave him, Roy, get him out there

Keane - Think he can pick on Gary Neville, pick on one of us




Matlagningstajm.
Hej och hå!

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0