Facebook är inne - just realise it

I sin krönika på Aftonbladet tar ordbajsaren Alex Schulman upp flugan Facebook och dess totala genomslagskraft. Schulman, som jag tycker skriver bra men ofta säger dumma saker, dissar sajten totalt och skriver bland annat:

"Och jag tänker: Jag är omgiven av idioter med väldigt lite att göra. Det här är inte värdigt en vuxen, tänkande människa. Det här är något för mycket små barn"

Inte? Vad är värdigt en vuxen, tänkande människa då? Att spy galla över dem som inte är som du?!
Jag har Facebook och jag tycker att det är en fullt godkänd sajt. Först var jag lika skeptisk som Schulman och tänkte strejka, men som vanligt blev jag öfvertalad. Nu har jag insett annat. Facebook är en kanonsajt om man vill hålla kontakten med folk som man "känner sådär". Dessutom finns det massor med smaskiga grupper där man kan diskutera och annat skoj. Visst vet alla att Facebook en dag kommer att dö ut, men tills dess njuter jag av åkturen.
Och Schulman: Om du känner att det är kul att sitta vid sidan om och titta på, kan jag inte kalla dig annat än åkmes. Jag tyckte också att Balder Liseberg verkade överskattad. Tills jag åkte den.

Krönikan går att läsa på:

http://www.aftonbladet.se/punktse/kolumnister/alexschulman/article1195729.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0