Fantasilös

Jag fick ett husdjur idag. En fluga hade fastnat mellan mina två glasskivor i fönstret, så där surrade han runt och höll mig sällskap. Nu har han försvunnit.


- Jag kallar honom Trombon-Reidar.

Saker jag gjort idag:

* Ätit tre riskakor

* Sett Gunners med ungdomsuppställning spela 0-0 borta mot Slavia Prag

* Diskat

* Lyssnat på Robban Broberg. Fräckare får man leta efter

* Städat

* Pluggat

* Funderat över biologisk mångfald

* Betraktat mina vrister

* Dansat polka (OBS! Lögn)

* Återvunnit

Jag har för övrigt inget kul att säga idag. Så jag låter någon annan göra det.





Dagens låtar:

Manu Chao - Rainin' in paradise


- Mannen som är expert på att återanvända sina gamla slingor och samplingar är tillbaka med nytt album.


Red hot chili peppers - Around the world


- Visst, Anthony Kiedis frilla är hyfsat fjantig och hyfsat 90-tal, men i övrigt är Around the world en skön låt och Californication ett skönt album.



Jag vet att jag har dålig fantasi.

// Hans

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Inte dansat polka? Då kan jag tipsa om att det finns en låt som heter "Polka dot and moonbeams", en gammal jazzstandardlåt. Jag har noter i fall Du vill pröva med altsaxen.

2007-11-08 @ 08:06:46
Postat av: Hansolof

Låter oerhört frestande, men jag måste hugga i ordentligt i Gershwin först!

2007-11-08 @ 12:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0