Helgutvärdering

Då jag har haft besök i helgen (Mr. Axel Andersson) har det inte blivit speciellt mycket tid vid datorn, och därmed inte heller med bloggen.
Men nu kommer en liten utvärdering av helgen:

Helgens lunch:
* Kebabtallrik på Kladdes kebab. Bara namnet får en att tråna efter mer.

Helgens citat:
Jag uttrycker:
"Dekadens på hög nivå" då jag sitter med fötterna på bordet och en godispåse på magen en fredagkväll medan jag tittar på Dobidoo. Njaaaa, dekadens är kanske liiite mer än så. Det tyckte i alla fall Axel.

Helgens låt:
Ulf Lundells Sextisju sextisju blev riktigt rivig med Larsonpianot och Anderssonguran. Trodde aldrig att en Lundell-låt på allvar kunde bli bra.

Helgens spel:
Kotte. Efter att firma Larson-Andersson vunnit tre av fyra (Andersson 2, Larson 1) matcher mot grannarna Anna och Johanna i frågespelet Jeopardy rullade de vidare och spelade ut tjejerna i Vem där?. Men det var först i spelet efter, Kotte, som de både visade prov på samarbete och snille, i och med sina kluriga tecken och dryga störningsmoment. Snyggt fulspel är alltid tillåtet.

Helgens "kärlek vid första ögonkastet":
Efter att under en lång tid ha längtat efter att få träffa varandra var det äntligens dax för Axel och Gamle Gonz att mötas. Axel var lika sjuk som Gonz hade förväntat sig, och Gonz var lika mysig som Axel hade förväntat sig. Utmärkelse i brist på konkurrens.


Helgens klantarsle:
En tankspridd snubbe på H&M. Jag köpte ett par kallingar, men när jag kom hem märkte jag att snubben hade glömt ta bort "färg-och-pip-manicken" från dem. Man blir bara trött.
(PLING! Dagens I-lands-problem)



Dagens låt:

Magnus Johansson - Vakna nu Anneli


- Underskattad svensk artist som ligger långt bak i mitt minne som en suddig kontur. Jag minns på dagis när jag en gång stod i köket och stod upptryckt mot ett kylskåp och klängde brist på bättre idéer. Då spelade de den här låten.



Hur ofta behöver man byta sängkläder? Känns inte som om man vill byta i onödan.

// Larson

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror att jag låta Icke kissa på dina lakan två gånger i månaden. Då måste du byta dem!

2007-11-26 @ 18:23:33
Postat av: Hasse

Vem är Icke?

2007-11-26 @ 19:15:18
Postat av: Nisse i Bläsen

Så liten dock som Lars Winnerbäck kan knappast finnas i ryska dockan Bob Dylan!

2007-11-27 @ 08:41:08
Postat av: Hasse

Lars Winnerbäck är stor.

2007-11-27 @ 09:36:11
Postat av: Nisse i Bläsen

Möjligt att han e stor, men han sjonger som e kratta! Han kommer förresten till G-vallen till sommaren. Då vet jä en sôm ente e där!

2007-11-28 @ 08:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0