Kisskofta

Idag var det seminarium i skolan, och det ledde till att det blev en del plugg igår. Grannfolket (Johanna och Lina) satt här med mig och skolade sig ända in på småtimmarna (eller ja... så värst små var de inte). Men så skedde en liten incident. Johannas katt, Skogvaktar-Bosse (som jag själv döpt honom till), var också här nere och hängde, och då kan saker gå hur som helst.
Kattskrället började jama och gnälla efter ett tag, men eftersom Johanna redan hade kissat och bajsat av honom tänkte vi att han bara var kinkig. Men så var inte fallet.
När klockan var strax efter midnatt, iakttog jag katten när han traskade från min tv, vidare till soffan och till sist till sängen. Han satte sig på fotändan, precis där min tröja låg, och ställde isär sina ben.
"NU BAJSAR KATTEN PÅ MIN TRÖJA" skanderade jag.
Det gjorde den inte.
Men den kissade.
Flera hundra liter katturin förpassades till min fina, svarta kofta, och likaså till min bästa pläd. Krig var ett faktum.
Johanna skulle ta katten upp till sig, men jag är inte den som ger sig. Först hystade jag ett glas vatten över honom, och sedan frestade jag honom med medwurst och kaviar, som jag sedan satte i mig i godan ro.
Kattskapet har satt igång ett krig. Jag ska avsluta det.



Dagens låt:

The Smashing pumpkins - Tonight, tonight


- Sångaren Billy Corgan när han var som bäst. Mäktig låt från skivan Mellon Collie and the Infinite Sadness, 1995. Sedan gick det utför.
Den här tillägnas Snerik.



Mat.

// Ernst

Kommentarer
Postat av: gonz

det är ju en kattunge förfasiken! Ta de lungt med lillen..han är ju söt!
tvättat tröjan?hihi

2007-11-20 @ 23:54:46
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

Spelar det någon roll? De ska väl tämjas!? Katter förtjänar stryk

2007-11-21 @ 17:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0