Låtsnattaren Hasse

GAMLE GONZ VET INTE VAD MACKEN ÄR! Vi satt precis här och plötsligt kom det fram att Gamle Gonz inte känner till Galenskaparnas "Macken". Skandal, skandal, skandal.


Hmmmm, några intressanta grejer om musik som jag funderat på idag:

* Imorse hörde jag Fergies nya låt, där hon har lånat av Little Richards The girl can't help it. Jag vet inte riktigt om jag gillar det eller inte, men med tanke på att det är just Fergie som gjort den, så gillar jag det inte.

http://www.youtube.com/watch?v=kN9vm95SocU

* Jo, sedan var det en annan intressant grej. Jag satt sent igår kväll och filade lite på en låt vid keyboardet(en). Jag kom på en rätt skön låt, som innefattade en ännu skönare melodislinga.
"Hmmmm" tänkte jag. "Låten är bara sådär, men den där melodislingan lyfter upp allting".
Så jag gick runt lite och var asanöjd (bra ord) med min låt. Men ju mer jag tänkte på låten, desto mer kändes det som om jag hört den innan. Och det hade jag: Melodislingan var ett direkt plagiat ur Mando Diaos nya låt If I don't live today. Synd. Jag som trodde att jag orsakat en HIT.

Dagens låt:

Mando Diao - If I don't live today


- Det här är spännande, Mando Diado.



Igår när jag kom hem unnade jag mig ett liten, liten whiskey. Det var jag värd.




Tjing tjong, långkalsong!

// Hasse Brasse

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Lussebullar, bläää... Whisky, namnam

2007-11-12 @ 06:43:10
Postat av: Hasse

Näää, båda är namnam. Men, Nisse, du vet väl att man måste smaka på allt?

2007-11-12 @ 15:46:51
Postat av: Nisse i Bläsen

Har smakat på lussebullar. Torra. Bläää...

2007-11-14 @ 09:29:43
Postat av: Hasse

Inte om man gör dem på rätt sätt. Kräver sin karl.

2007-11-14 @ 18:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0