Lustig "mardröm"

Inatt drömde jag några jobbiga drömmar. Allt gick ut på att jag glömde saker, eller kom för sent till saker. Vid något tillfälle skulle jag på Arsenal-match, men hade med fel biljetter. Sedan skulle jag åka tåg, men hade varit på nattbio, vilket gjorde att jag kom sent. Allt var en himla röra.
Men värst var, och det är därför jag berättar detta, var när jag drömde om ytterligare en tågresa. Jag åkte med ett tåg där bara folk som hade DAMP och ADHD och sådana grejer åkte med. Och då snackar vi inte lite koncentrationssvårigheter, utan det här handlade om en konstant hängande smocka i luften. Alla var arga och flippade hela tiden. Tokigt var det i alla fall. För övrigt glömde jag min mobil på stationen i drömmen också. Då sprang min pappa (Greggan) ikapp tåget till nästa station och lämnade "mobben".

På tal om min pappa förresten... Han har blivit oförtjänt lite omnämnd här på bloggen. Bland annat för att han inte läser den. Men hur som hafver så kallas min pappa allt som oftast för "Greggan", eftersom han blivit begåvad med det otroliga namnet Greger. Nu har han dock sedermera dragit av sin hälsena, så då kallar vi i familjen honom för Akilles eller Haki Hälinen. Kul eller?
   Nu blev det lite orättvist här, så jag måste prata lite om min mamma också. Min mamma SMS-terroriserar mig och syrran genom att skicka minst sjuttiotvå sms om dagen där hon skriver typ: "Nu åker jag till Uddevalla, älskade gubben", eller "Nu ska jag och Greggan till Tanumshede och fika. Puss" eller "Nu gjorde jag nästan sönder en fin söndagstallrik". Men hon är snäll min mamma.



Dagens låt:

Coldplay - Clocks


- Jag vaknade av den här låten igår när radion gick igång på timer. Då påmindes jag om hur bra den verkligen är. Enjoya!



Konsert ikväll: Mika!

Ha en kanonhelg!
Vi syns och hörs!

// Hank (Williams eller?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0