Mörk skogsrunda

Var ute och sprang för ett litet tag sedan. Klockan var halv fyra. Det var kolsvart och man såg inte ett dyft.
Det kanske är det sämsta med Sverige. Man blir lite halvt handikappad i allt mörker. Det känns tungt att man inte kan sticka ut och spring en vanlig eftermiddag utan att vricka fötterna av sig.

Idag är det vinna eller försvinna i EM-kvalet. Jag tar vinna.
Pengarna eller livet! Jag tar livet.

Jag har hört det ryktas om en film om en av mina stora idoler, Joe Strummer (sångare i The Clash). Det är förstås jättekul och ultrafräckt, och jag kan knappt bärga mig tills jag får se den. Men vid närmare eftertanke kan det förstås bli som med Walk the line, där alla helt plötsligt började dyrka Johnny Cash. Då blir mitt "fanship" bara lika befängt som alla andras. Knorr.



Dagens låtar:

The Cure - Friday I'm in love


- Jag har hört att den här låten är vinjett i SVT: s nya floppserie "Andra avenyn". Det är ju iaf ett sätt att lyfta det hela.

The Cure - Lovesong


- I will always love you i slutet... Det bara fångar en.



Nu ska jag och Karldavid handla.

Fotboll, fotboll, fotboll.

// Hasse Krasse

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Johnny Cash? Han e kass! Sjonger nästan lika falskt som den där götebôrgaren Hellström!

2007-11-22 @ 08:09:58
Postat av: Hasse

Johnny Cash - inte käääs. Men inte i närheten av "untouchable" Strummer.

2007-11-22 @ 17:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0