Slut på vatten

VECKANS NYHETER

* Imorse gick jag upp halv åtta och tog en joggingtur. Mycket starkt, om jag får uttrycka mig själv... Och det får jag, för det är min blogg!

* Vi har inget vatten i vår fastighet. Trevligt. Jag var väldigt toasugen när jag kom hem, och visste inte vad jag skulle ta mig till. men jag drog en rövare och körde på. Chansade på att det fanns vatten i behållaren. Jag hade rätt! Annars kunde det ha blivit otrevligt.

* Idag spelar Arsenal borta mot Reading. Gunners spelade förvisso värdelöst i förra matchen (CL borta mot Slavia Prag), men då var det ett oprövat lag, och Reading får nog finna sig i att inkassera årets åttone förlust.



Dagens ALBUM:

Jakob Hellman - ...och stora havet


Vara vänner

- Tillsammans med Kaoma, Magnus Uggla, Magnus Johansson samt Pontus och Amerikanarna är Jakob Hellman ett av mitt livs första musikminnen. Hur som haver så har "...och stora havet" en gång blivit utnämnd till bästa svenska musikalbum genom tiderna. Det låter kanske lite väl att ta i, men räknar man bara de album som faktiskt sjungs på svenska, så ligger det mycket i saken. I övrigt kan man väl påpeka att Mr. Hellman efter det här inte åstadkom speciellt mycket, men det gör nästan "...och stora havet" än mer speciell.
Det här är magi som biter sig fast.



All älskar måndagar.

// Hans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0