Snö och låtstöld

Jag skämtade förstås när jag tidigare under veckan skrev att jag skulle ta med snöskor och andra arktiska prylar till Umeå. Men faktum är att jag borde ha varit mer förberedd inför min visit i Norrland. Förr idag kom den - snön. Stora, tunga flingor singlade ner mot den blöta marken och gjorde björkarnas stad vit. Det blev svinkallt.

I övrigt var jag under dagen på en sorts endags-festival som heter Popup. Lyckades se fyra band/artister: Florence valentin, Säkert!, Sahara hotnights och Moneybrother. Alla var definitivt godkända, till och med Sahara hotnights. Moneybrother var förstås grymt bra som möjligt, men hans förkärlek till att pausa inför sista riffet drar ner betyget lite.
Vad gäller Florence valentin gjorde de ett energiskt uppträdande, och jag blev imponerad. I övrigt är det ju allmänt känt att de lånar VÄLDIGT mycket musik från The Clash. Och det är ju inte fel, eftersom just  Clash är världens ballaste grupp.



Dagens låtar:

Nu skall ni få höra hur Florence valentins dänga Pokerkväll i Vårby gård inte är annat än en sammanslagning av The Clashs mästerverk Bankrobber och I fought the law (som ju i och för sig inte är The Clashs låt från början)

Florence valentin - Pokerkväll i Vårby gård


- Trots att den är snodd är det förstås en skön låt. Jag åker förbi Vårby gård när jag tar bussen till IKEA i Kungens kurva, ifall någon nu undrar.


The Clash - I fought the law


- Världens bästa låt serverad på silverfat.


The Clash - Bankrobber


- Fick inte med det sköna trumintrot, men det är en så skön video, så jag kunde inte låta bli. Hur som hafver är "Pokerkväll i Vårby gård" en uppspeedad version av Bankrobber, typ.


Följaktligen kan vi ställa upp följande:

Bankrobber + I fought the law + svenska = Pokerkväll i Vårby gård



Sovtajm i Umeå.

// Hasse Blund(er)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej, nej, nej. Pokerkväll i Vårby gård är Rudy Can't Fail.

2007-11-03 @ 21:25:07
Postat av: Hasse

Nu när du säger det så stämmer det faktiskt. Alltså är det en sammanbakning av tre låtar?

2007-11-04 @ 11:42:21
Postat av: Powechkin # 66 Leningrad Lobsters

Mmm, i början är det Rudie Can't fail. Dock ingen hemlighet att Florence-punkarna är frälsta i Clash.

Det är en mix mellan flertalet låtar.

2007-11-07 @ 00:09:11
Postat av: Hasse

Definitivt ingen hemlighet, jag kan inte minnas hur många gånger somras jag hörde dem bli plagiat-grillade på radion.
Tydligast är ju dock Pokerkväll i vårbygård.

2007-11-07 @ 12:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0