Allsvenskan är grym

Inställd lektion. Jag trodde inte ens att den meningen existerade på högskolan. Men så var i alla fall sanningen när vi kom till skolan i morse. Vi degade i en halvtimme, men det kom ingen lärare så vi drog därifrån. Jag och Gonz lekte agenter på vägen ut och försökte smyga längs väggarna så att läraren inte skulle se oss om han kom. Vi var coola.

Efter det satt jag och Gonz och fluktade in lite sköna halv-äventyrsresor. Vi är grymt sugna på att sticka iväg precis efter jul och slabba i något ganska avlägset land. Volontärarbete i Kenya ligger närmast, men det är långt tills vi har bestämt något - tid och pengar sätter som vanligt käppar i hjulet.
   Åter till dagen. När jag och Gonz slappat lagom länge ringde Fracke och tjatade om tennis. Jag hänkade på och Gonz drog hem (OBS! Det var inte så att jag körde hem honom. Viktigt att veta. Dessutom har Gonz 18 besökare i rekord på sin blogg, så han kan gotta sig över det. Mutter.)
Det blev i alla fall en tennis. Jag åkte väl på storstryk, kan man säga. Inte så oväntat dock, med tanke på att Fracke lirat nästan hela livet, och att jag har lirat sedan i somras. Han vann med 6-0, 6-1. Klart oförtjänt... eller inte!.
Grymt skoj var det i alla fall, och förhoppningsvis blir det mer racketsport i höst.
   Efter att jag och Fracke sedan ätit en god middag (köttbullar och potatisgegga) jobbade jag mig hemåt för att kolla lite sportresultat. Matchen mellan HV och Frölunda gick ju på TV, men jag missade den tyvärr. Det var tydligen en bra match, och HV vann med efter en svängig match. Jiiiiiiiiihooooo!!!!!!!! Segrarna mot Frölunda är de skönaste av alla. Då kan man reta Baba. Funderar på att ringa ett anonymt samtal till honom i USA och mumla lite om utklassning i Kinnarps Arena.
   För Elfsborg gick det dock sämre. De förlorade mot Hammarby och tappade i den jämna tabellen. På tal om den jämna tabellen: Wernersson sade i Sporten idag att den spännande Allsvenska tabellen tyder på att vi har en dålig liga - det borde finnas ett lag som kan rycka ifrån.
MEN HALLÅ! Kan ni inte bara inse att vi inte kommer att få någon bra liga på ett tag? Kan vi inte fortsätta att skeppa iväg proffs som vanligt, och med det få en liga som faktiskt är intressant att följa?! Vi vill ju inte ha det som i Turkiet, där Galatasaray och Fener vinner varje år, men som ändå misslyckas i Europa-cuperna. Nä, det är ju hur kul som helst att följa Allsvenskan.



Dagens låt:

The Pipettes - Pull shapes


- Modern Pop + 60-tal = Sant! På youtube klagas det på att The Pipettes är omusikaliska slavar under Monster Bobby, men faktum är att de är grymma. Det har de nämligen visat i livespelningar. Nä, åtminstone jag vill se mer av Pipettes i framtiden. Dessutom är kompbandet The Cassettes smaskiga.




 Bust a move!


// Hansolof

Kommentarer
Postat av: Axel

Jaså såpass!
Jag är inte så insatt i turkiska ligan men det verkar vara et intressant upplägg det där med delad titel. Det kanske skulle vara något även för Sverige.

2007-09-26 @ 18:46:14
Postat av: Hasse

www.sprakpolis.se

2007-09-26 @ 23:53:52
Postat av: Hasse

www.skrivalltiddinfrågamedefterföljandefrågetecken.se

2007-09-27 @ 13:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0