Arsenal spelade ut Derby

Gött mos! Arsenal lirade ut Derby hemma på Emirates, och slutresultatet skrevs till härliga 5-0. Meste målskytt blev Adebayor, som med sin långa kropp lyckades trycka in inte mindre än tre strutar.
I övrigt gjorde Cesc "Sjörövar-Fabbe" Fabregas ett mål (han är grym nu, och jag har kommit på smeknamnet helt själv). Men snyggaste målet gjordes nog ändå av Diaby, som för en gångs skull fick känna sitt skott rassla i nätet. Han trixade lite vid 16-metarn, vände bort två gubbar och klippte till bollen så att den nästan seglade upp i krysset.
   Extra gött var att Liverpool bara fick 0-0 mot Sebastian Larssons (som jag gjort långintervju med, host) Birmingham. Dessutom möts Chelsea och United imorgon, så något av de lagen kommer att tappa poäng. Hoppas på oavgjort.

Ikväll ska jag på trappvernisage hos Lina. Vi ska åka i hennes hiss mellan våningarna och titta på väggmålningar av djur. På Linas våning är det en räv som ser ut som en bäver.

Här kommer en liten skiss på Diabys mål (OBS! Gjord med touch-pad):

image33
- Ungefär såhär såg Diabys skott i den 10 minuten ut. Självfallet blev han grymt glad, i och med att hans skott nästan satt i kryllan!

Här kommer skottet live:

http://www.super-goal.info/vdo_clips.php?catid=20&id=2702

Nu ska jag handla!

// Hans


Kommentarer
Postat av: Gamle Gonz

Paintguden! HAHA! Vilken konstnär du är! Gillar framför allt hur du med de svarta sträcken visar hur bollen har rört sig (avslutas med ett grövre spikrakt sträck som simboliserar skott) hehe.
bust a move

2007-09-23 @ 12:20:29
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

Egentligen är det smala strecket hur Diaby har sprungit med bollen, men... Jag är iaf grymt nöjd med den bilden.
Bust a move

2007-09-23 @ 13:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0