Hemmalördagkväll

Tack alla som har läst och kommenterat i min blogg. Utan er skulle jag bara dega och... tja, inte bloggat helt enkelt.

Idag och igår gällde exakt samma sak. HEMMAKVÄLL!
Igår var jag förvisso hos grannen och fluktade på en rulle, men idag är det jag, tv:n och datorn som hänger. Inte helt fel. Sköna killar dessutom.
Annars har det varit full fart hela dagen. Jag och Gamle Gonz hängde lite i förmiddags. Hade tänkt köpa nya slöjstjärtar till mitt akvarium, men tyvärr hade affären stängt. Firrarna får vänta.
Gonz åkte hem och åt lasagne, men jag hade lite köplusta. Drog till IKEA och investerade i ett TV-bord och en bestick-uppsättning. Allt till en kostnad av 218 svenska riksdaler. Inte illa.


Jag skrev i gårdagens inlägg att jag skulle skriva om en lustig händelse som hände igår. Men jag orkar inte. Så kul var det faktiskt inte. Nog om det.



Jag har fått mycket beröm för mina snygga klädkollektioner. Tänkte att det kunde bli lite av min grej, så jag lägger upp lite till. Självklart vill jag ha ERA åsikter om huruvida de passar eller inte! Varsågoda att frossa!


- En tillbakalutad kollektion som inte sticker ut speciellt mycket. Kryddad med häftiga ränder, grillvantar och en microkupa på skallen. En snajsig kockutstyrsel, om man så vill.
Långkalsonger: H&M
Tröja: Privatköpt från en lustig snubbe
Grillvantar: Gamla ärvda
Microkupa: Pulsen/Vi


- Utstyrsel för en superhjälte. Passar bra om man ska rädda New York eller liknande. Går även bra till uteliv. Diskreta pasteller i en välutformad heldress gör att den här dressen passar i många sammanhang.
Dräkt: USA-köpt


- Det här är kulmen av vågad utstyrsel. Asien, sommar, vinter, estetik och skola i en enda härlig blandning. Inget för den fege, men allt för den som vill lysa med sin närvaro. Tilltaget med tröja som byxor kommer att slå ALLT under resten av året. Kanske klimax bland alla freestyle-klädutstyrslar. Bra pose dessutom.
Skjorta: Farfars gamla
Linne: H&M
Tröjbyxor: Farmors stickade
Flip flop: Gamla goda från någon sportaffär på Torp
Mössa: Hemligt
Armtillbehör: Sönderklippt rosa tröja



Så säg nu gärna vad ni gillar dagens outfits!



I går, fredag, var jag med Karldavid utanför Globen.
Han köade till Springsteen-biljetter och jag höll sälle. Vi käkade på Donken och socializade. Här kommer lite sköna Globen-köar-bilder:


- Karldavid på bänken som senare på natten blev hans säng.


- Jag låtsas att jag köar till Springsteen-biljetter. Men... det gör jag ju faktiskt inte. Jag KUNDE dock ha gjort det.



Dagens låt:

Moneybrother - The pressure

(Men vi bara måste lägga upp lite Moneybrother ju! Han släpper ju ny skiva och grejer! Det här är dock en låt från första skivan. Bra vers, bra refräng, härlig låt!)




Hansolof

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ok om jag lånar pixen till mina moderepotage? Inte för att jag skriver längre men... someday baby! Och då blir du den stora stjärnan! :-) Microgrejjs-huvudbonaden gillar jag skarpt! Känns helt rätt nu till hösten! Inte bara snygg! Utan den verkar praktisk också! STORT PLUS!

2007-09-01 @ 22:55:34
Postat av: Anonym

Armtillbehör: Sönderklippt rosa tröja
Är det mitt? Från Peter Siepen-utklädnaden?
Hot!

2007-09-01 @ 22:59:08
Postat av: Hansolof

...från Peter Siepen-utklädnaden, alldeles riktigt!
Karldavid, du måste skrifva ditt namn, annars vet inte folk vem de ska debattera med!
Men tack för komplimangerna!

2007-09-01 @ 23:02:19
Postat av: karldavid

karldavid säger: "ok! uppfattat! sorry! men jag måste ba ha missat. men det va iaf jag som skrev de två översta inläggen, så nu vet alla de, och hansolof e nöjd. ;-)"
/karldavid

2007-09-02 @ 00:39:35
Postat av: Conny

Den första utstyrseln känns ju förvånsvärt bra måste ja säga, dock måste ja nog säga att den sista kan bli en hit. Kanske börja översätta bloggen t japanska? kan bli en hit. Totalt rätt pose som vanligt skulle ja säga me ^^

2007-09-02 @ 00:53:28
Postat av: Hansolof

När det gäller poser är det ofta mig man vänder sig till.
Kan du japanska?

2007-09-02 @ 00:56:57
Postat av: carlgren

Strike a Pose Hans. du poserar likt en modell från catwalken, aldrig funderat på att ringa Tyra Banks? du kan nog lära de där smala spetorna ett å annat i hennes show:)
För övrigt är Byxorna bäst, dvs tröjbyxorna, heltklockrena. microkupan är också en självklar höjdpunkt.
På ett mer oseriöst plan, var du köpt skinpajen? den var läcker.

2007-09-02 @ 13:54:19
Postat av: Hansolof

Jackan är faktiskt farsans gamla, med ett SMC-märke -Svenska motcyklar - på armen. Gillar den skarpt!
Tröjbyxorna lär, som sagt, gå hem. Jag tror inte att det finns ord som beskriver potentialen i ett sånt plagg.

2007-09-02 @ 14:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0