IDIOTER PÅ NATTBUSSEN (en berättelse om fula människor)

Igår kväll blev det, efter många om och men, TV-spelskväll hemma hos Fracke med honom och en snubbe som hette Micke. Vi lirade Wii Sports, Ice hockey, Mario Kart Double Dash och några andra gamla godingar. Jag gick loss så gott det gick och rev upp Frackes sängkläder när jag förlorade. Allt för situationens skull.
När klockan hade passerat halv ett summerade vi kvällen, och jag och Micke drog oss till vårat. För min del blev det nattbuss 794 som gick från Gullmarsplan 01.24.
   Om ni har åkt nattbuss någon gång känner ni till hur det brukar vara: Alla sitter lugnt och stilla på sina platser, utom ett gäng som ska hålla på och skräna ner. Så var det även den här gången.
Aphuset bestod av fem-sex grabbar, något yngre än jag. De satt långt fram, muckade med busschauffören och vrålade könsord. Lustigt nog verkade merparten av dem någorlunda välvårdade, och det var bara en eller två av dem som verkligen var jobbiga.
Alla på bussen tycktes bli ordentligt irriterade på fjortisarna och kastade blickar fyllda med avsmak mot dem. Av den anledningen blev jag med många andra ganska glada när de äntligen, vid Huddinge gymnasium, skulle gå av bussen. Men då hände det...
"Ledaren" i gänget greppade tag i en kolsyrebrandsläckare och tog med sig. Busschauffören försökte stoppa honom, men det var för sent. Just som killen skulle gå ut, riktade han munstycket upp mot taket och sprutade ner hela bussen som fylldes med en ljusgrå, tät rök. Folk andades in skiten och alla fick springa ut. Kul.
Vi fick byta buss, och lyckligtvis kom alla (såvitt jag vet) hemma oskadda.
MEN. Det är högst, högst, högst osannolikt att någon av grabbarna i fjortisgänget skulle läsa det här, men jag har ändå en hälsning:

Hej era äckliga fjantar!
Jag satt på 794 som gick från Gullmarsplan mot Visättra i fredags. Det var jag som hade grön jacka och såg ganska snäll ut.
Jag tycker inte om er. Speciellt inte dig med bakåtvänd skejtarkepa.
Jag vet inte hur ni gör i Huddinge, men hemma på min gata i stan så behandlar vi apballar som dig med ett kokt stryk. Kan tänka mig att du gärna vill synas och vara fräck framför dina kompisar. Men det hjälper nog inte.
Du kommer alltid att vara en tönt som ingen tycker om. Jag kan tänka mig att du blev vald sist på fotbollen på mellanstadiet, att du brukade slå tjejer när du egentligen ville ragga, att du plågade insekter för att det var de enda du rådde på och att du inte fick hår på ballen förrän i tvåan på gymnasiet (eller vänta nu... du kanske inte har börjat där ännu?). Hur som haver så är du dum.
Det finns någon jag tycker synd om. Det handlar inte om folket på bussen som fick lite kolsyra i halsen. Det handlar inte om dig heller, som uppenbarligen inte har något liv. Det handlar om dina föräldrar och din släkt. Det är väldigt synd om dem, som har fått en sådan snorunge och idiot som avkomma.
På tal om annat så luktar du illa. Du är en ful människa.
Ha ett kul liv.
P.S. Vi syns på parkbänken 2016. Wiihoooo! Shit, vad du ska supa! D.S.



Om du har läst ovanstående ska du ha cred. Har du inte det är du förlåten.
   Alldeles strax ska jag till Globen och titta på Sverige-CCCP. Legendernas match. Frackes pappas sambo hade aktier och lyckades få gratisbiljetter på någon vänster. På någon annan vänster lyckades jag få en av de biljetterna. (Vänta nu... Finns det flera vänstrar?). Det ska bli kul att glo på Kennholt, Waltin, LARIONOV, FETISOV och de andra. På tal om Fetisov: Vad heter Rysslands tjockaste ishockeyspelare? FETISOV! Ha. Ha. Ha.
Oh, yes! Jag kan knappt orka med mig.



Dagens låt:

The Beatles - I am the walrus


- Inte så mycket att säga tycker jag, det finns liksom inget att förklara vad gäller Beatles. De är ju balla och så, menar jag. Det här är en trevlig låt.



Nu ska jag ladda inför Globen. Nästa vecka blir det torsdagsdisco nere på lagret.
Tjing!

// Hasse Makarov

Kommentarer
Postat av: karldavid

Oh shit! Vilka jävla... a finns inte ord för det!!!!!!!!! Sen om du Hans tar till ord och uttryck som du gör i inlägget så äre ingen lek, då är det helt enkelt elit-idioter man har att göra med!
Från mig till idioterna på Nattbuss 794:
F*ck you your f*cking f*ckers!!!!!!!!!!!!
Snälla nån hjälp dem!

2007-09-15 @ 13:21:17
Postat av: karldavid

Ha det bra i Goooooben! Tips: 11-8 till något lag!

2007-09-15 @ 13:23:11
Postat av: Hasse

Bra tips! Ja du vet, jag brukar ju inte använda kraftutttryck!

2007-09-15 @ 13:32:37
Postat av: Gamle Gonz

Skönt mess till fjortisarna! Roligt att både du och jag dissar fjortisar nu för tiden, hehe!
Heja Sverige!!
Ha de!

2007-09-15 @ 17:34:58
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

Vadå, du är ju fjortis?!

2007-09-16 @ 00:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0