Mount Everest + Hasse + Gonz = sant?

Stora saker är i görningen. Igår var det läsarrekord på bloggen (16 personer) och dessutom har de extrapris på Dafgårds färdigrätter hos Vi-butiken i Flemingsberg (Fem stycken för 89 :-). Men störst av allt är att jag och Gamle Gonz planerar en resa. Till Mount Everest.
Men samla nu ihop dig och sätt för allt i världen inte legobitar i halsen. Vi ska nämligen klargöra vissa saker:

* Resan äger rum den 29 december och 18 dagar framåt.
* Vi skall förstås inte klättra upp på toppen av Mount Everest. Nej, vi ska till det så kallade Base Camp, ungefär 5500 meter öfver hafvet.

Det var lite praktisk information om resan, och nu följer de faktorer som sätter käppar i det beryktade hjulet för oss:

1. Resan är dyr. Jag själv har undanlagda pengar som finns att ta av, men Gonz hade tänkt spara. Vi får se hur det går, men det är det minsta problemet.
2. Resan kan krocka med skolan. Då fjantarna som jobbar på bygget inte har vett nog att lägga ut något schema, har vi ingen aning om huruvida vår lilla tripp passar in bland allt skoljobb eller inte.
3. Resan kräver sin man.

   Den sista punkten kanske är värst. På Mount Everest (det känns hiskeligt bara att skrifva det) går man i upp till nio timmar varje dag, och god kondition krävs. Då varken jag eller Gamle Gonz är några direkta kraftpaket, finns det en del att jobba på. Ingen av oss har gjort lumpen och ingen av oss har varit direkt idrottsligt aktiv på flera år. Så därför startade idag Operation: Turn into a man.
   Jag har aldrig varit man på riktigt, och jag kommer nog aldrig att bli det heller. Men hur det än blir med vår resa, om den går av stapeln eller inte, så har jag och Gonz bestämt oss för att satsa järnet. För någonstans ska vi åka efter jul, vare sig det blir till Mount Everest i Nepal eller Holmenkollen i Norge.
Jag inledde min träning idag. Det fick bli en snabbpromenad (i träningsbelästa kretsar även känt som powerwalk) till Huddinge. Ett par få kilometers traskande och en ynka halvtimmes träning blev resultatet. Men nu har det i alla fall börjat. Påminn mig om att jag ska ge järnet fram tills jul. Bara jag tänker på min ynklighet mitt bland bergstopparna i Nepal börjar jag grina och kissar på mig.

   I övrigt på fronten är det samma gamla visa. Skolan sliter en del, Arsenal går som tåget och Sverige är fortsatt sekulariserat. Dessutom var Karldavid nattgäst hos mig igår. Vi hade mysigt.
   Men det är en del plugg som gäller, precis som vanligt. Efter att jag har skrivit klart det här ska jag börja läsa en tung vetenskaplig artikel som jag senare skall skriva en lååååååång uppsats om.



Dagens låt:

Traveling Wilburys - Handle with care


- Jag kommer aldrig ihåg att de heter Traveling Wilburys, men igår gjorde Karldavid mig varse om det, ungefär klockan ett på natten. Hur som hafver så är det ett amerikansk-engelskt superband bestående af George Harrison, Bob Dylan, Jeff Lynne, Roy Orbison och Tom Petty. Jag har alltid trott att Eric Clapton var med, men så är tydligen inte fallet. Nåväl, digga denna låt hårt. Traveling Wilburys var ett fantastiskt fenomen inom musikvärlden som man sällan får se motsvarigheter till. Eller hur Karldavid?


OBS! Kommentera gärna och tack för att ni läser min blogg! Jag blir oerhört glad om ni fortsätter.

Hej svej!

// Hasse Skinnarmo

Kommentarer
Postat av: gamlingen

OJ OJ OJ Vad vi ska jobba och slita för att orka med berget! Do not fear the Mounten, but respct it!
Bust a move!

2007-09-27 @ 20:21:06
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

MountAIn. Oh, yes, bust a move! Hur gåre med Halo 3? Klarat det än? Well, du och jag ska kämpa tills vi går av. Typ.

2007-09-27 @ 20:48:27
Postat av: Kenza

svar: haha e de bra eller dåligt?!:D

2007-09-27 @ 21:54:41
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: Hasse

Va? Är vad bra eller dåligt?
(Alla andra bör notera att ovanstående Kenza är den okrönta bloggdrottningen. Det är en ära att hon skriver i min blogg)

2007-09-27 @ 22:04:48
Postat av: Anonym

mmm jag lexade upp dig riktigt där! 0130 var nog klockovic! jag sa att du skulle älska dem, och nu ligger de här på bloggen och det måste ju betyda att de redan är inne i ditt hjärta! när karldavid pratar musik då ska man lyssna! .SLUT

2007-09-27 @ 22:12:29
Postat av: Hasse

Snälla, skriv namn, Karldavid! Alltså, hörru, det var ju inte direkt så att jag aldrig hört dem, men du ska ändå ha stort tack för att du äntligen upplyste mig om deras namn. Nu slipper jag famla förgäves efter det. M-m-m!
Jag kan för övrigt upplysa alla andra om att David, fram tills igår, mer eller mindre ALDRIG hade lyssnat på COldplay ordentligt. Det är värre! Vi fick kränga på Fix you, och imorse blev det X&Y-skivan

2007-09-27 @ 22:15:56
Postat av: Helena

Traveling Wilburys var jättebra!Tack för att jag fick lyssna på dem innan jag gick till sängs! Natti, natti!

2007-09-27 @ 22:25:00
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Hasse

Varsågod, men tacka inte mig, tacka min polare KD! Natti natti!

2007-09-27 @ 22:36:02
Postat av: Gamle Andersson

JA det är en käpp till i hjulet som kanske är den grövsta det råkar nämligen vara nyårsafton mellan 29 dec och 18 dagar framåt. Således kampering å Svarvaregatan 5 som traditionen säger. Tyvärr grabbar, en annan årstid kanske.

2007-09-27 @ 22:39:50
Postat av: Gamle Andersson

Hej igen, om du läser detta Karldavid så vill jag att du skall veta att fram tills igår så var du en ren man.

2007-09-27 @ 22:50:54
Postat av: Metabell Och Johanna

Nu har vi läst bloggen och tom kollat på TW två gånger! Tänkte lägga upp ett träningschema för dig inför resan. Snällt va?!

2007-09-27 @ 22:51:53
Postat av: Hasse

Axel: Tänk på att jag sagt att det är ganska osannolikt att jag åker på någon resa. Men hur det än blir så använder jag teleporten och fixar så att jag befinner mig på Turnerstreet 5 vid utsatt tid och datum. Vad gäller Karldavid så kan jag belysa dig om att jag och han inte idkade sexuellt umgänge.
Metabell/Johanna: Det vore jätteschyrre om ni gav mig/Gonz ett träningsschema. Dock tror jag inte att transvestitaktiviteter och att titta på Dirty Dancing ger så bra träning. Mycket powerwalks skall det vara!

2007-09-27 @ 23:34:23
Postat av: Helena

Godmorgon! Ha en riktigt bra dag!

2007-09-28 @ 07:03:09
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Karin

thanks

2007-09-28 @ 08:54:22
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Hasse

NU är det morgon! Ha en bra dag själv.

2007-09-28 @ 10:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0