Pluggfri helg (eller i alla fall fre-lör)!

Nu är det äntligen lite helg! Efter att ha pluggat ganska friskt hela veckan kan man äntligen sparka av sig skorna, dra av sig brallorna och öppna chipspåsen. Idag och imorgon är ledighet kodordet.
Jag funderar på vad som händer idag. Antingen blir det att dra in till Fracke för en gemytlig Nintendo-afton, eller också helt enkelt mögla hemma på egen hand. Svårt val.



Vad säger vi om Sveriges damer? Lyckligtvis såg jag inte matchen, men spelet lär ha varit mediokert mot USA. Nu fordras minst tremålsseger mot Nordkorea. Svårt mot ett lag som är ungefär lika bra som Sverige.
Men vi är ju optimister. Trots att Sverige har degat de två första matcherna får jag hålla mig till tipset: Sverige går vidare (även om jag inte tror det egentligen).
(Dessutom säger jag det för att hålla mig på god fot med svenskorna. Kanske blir jag uttagen till laget någon gång, och då vill man inte ha ett dåligt rykte).



Dagens låt(ar):

The Ark - Prayer for the weekend


- Får ju vara med här för namnet mestadels. Men det är en bra låt och snygg video, med klara influenser från The rocky horror picture show.
Om ni förresten sett videon till The worrying kind så kanske ni märker att det är två sidor av samma mynt. Och eftersom det är helg, och eftersom jag vill visa det, så lägger jag upp den också.

The Ark - The worrying kind


- Där har ni den! Visst är det skandal att den fick så lite röster i finalen? Kanske är refrängen inte speciellt slagkraftig och lite slätstruken, men man tröttnar aldrig.



Ha en jättenajs helg. Jag skall i alla fall göra mitt bästa för att få en!
Tjing tjong, långkalsong!

// Hank

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0