Sämst på engelska i världen

Alltså, det här är inte klokt! Hela eftermiddagen och hela kvällen har jag suttit och läst en text ur "Sex and death" (en av våra kursböcker). Det handlar om biologisk filosofi och jag förstår ingenting.
Ibland kan man slänga ur sig att man inte förstår någonting, och med det mena att det är lite svårt. Men när jag nu säger det men ar jag att jag faktiskt knappt förstår något över huvud taget. Vi ska ha skrivit en sammanfattning på texten tills imorgon. Det kan bli svårt. Jag är nämligen sämst på engelska i världen. Eller i alla fall i Sverige. Eller i alla fall i min lägenhet, inkluderat mitt akvarium. Tyckte allt att jag hörde mina båda slöjstjärtar, Chewie och Louis, förhöra varandra på lite starka verb häromdagen.



Vad säger vi om Sveriges start på damfotbolls-VM? Blääääh, säger i alla fall jag (om man nu kan säga ett sådant uttryck). 1-1 mot Nigeria ger inte direkt mersmak för nästkommande matcher, som chefen skulle ha sagt. Min favorit, Lotta Schelin, hade en del giftiga lägen, men något mål blev det inte. Seger mot USA på fredag är det enda som räknas.
Nä, allvarligt talat tror jag att de grejar sig vidare till slutspel - det finns så mycket segerrutin i Sverige.



Dagens låt:

Mika - Big girl (you are beautiful)



(Life in cartoon motion, hans nya skiva är riktigt bra. Mika har med den gett uttrycket "falsett" ett helt nytt ansikte. Ungefär som jag har ger ordet "hemförsäkring" ett ansikte)



Nu kallar pluggandet igen (och lite Scrubs förstås)!
 

// Herr Larson

Kommentarer
Postat av: karldavid

Lotta e min favvo! Du får byta! Och det är nu!

2007-09-12 @ 23:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0