Sökes: band med duktig sångare

Timmen är sen. Jag sitter här och ugglar.
Spelade precis lite piano - har gjort två nya låtar på sistone. Det är bara ett problem: jag behöver lite hjälp.
Finns det inget band därute i etern? Jag behöver en trummis med mycket kreativitet, någon som gnider akustisk gitarroch är taktsäker, en mjuk basist, och en säker sångare som gärna får ha högt register. Dessutom ska han (ja, det ska vara en han) gärna kunna spela gitarr också.
Dessutom behöver jag lite hjälp med ackordanalyser och kanske även en del textskrivning.
Ni får gärna bo i Huddinge-trakten, i alla fall i Stockholm. Men mest av allt får ni INTE vara för bra!
Jag vet att ni finns där! Hör av er! Mitt nummer är 0737 41 49 00!
OBS! Jag har drygt tio nästan färdiga låtar, en del dock utan text. Vi kan leka att jag är som Dolly Parton - allt jag rör vid blir till guld (eller var det Jokkmokks-Jocke som hade den egenskapen?)



Idag väcktes jag av Gamle Gonz vid kvart över tio. Jag hade legat uppe och kollat in reprisen av Cagliari-Juventus, så jag var skapligt trött.
- Tja, läget?! sade Gonz.
- Brööööl! sade jag.
- Ska du med och gå runt Gömmaren? kraxade Gonz.
- Brööööl! kraxade jag.
- Väckte jag dig?
- Brööö.. Ja, men det är lugnt.
- Jaja, jag går nog själv.
- Okej. (Bröl)

Gamle Gonz har mer eller mindre blivit attraherad av att gå runt någon sjö som heter Gömmaren (vet inte hur det stavas). Varje dag frågar han: "Ska vi dra runt Gömmaren idag eller?". Han flåsar och dregglar när han säger det. Då kan ni tänka hur ultrasugen han är på att gå.
Själv upptäckte jag för ganska längesedan att det kan vara rätt stimulerande att ta en promenix, men Gonz tycks ha vidgat sina vyer av lifvet. Hans högsta dröm är att ta den LÅNGA slingan, hör och häpna!
Vanligtvis brukar han gå en "kortare" bit som tar någon timme, men han tjatar hela tiden om hur det ska vara när han går den LÅNGA slingan.
- Asså, på den korta slingan går man liksom i civilisationen hela tiden, men på den LÅNGA slingan går man ut i skogen och grejer. Jag vet inte, men jag tror att man hamnar i TULLINGE, brukar Gonz säga och försöker låta äventyrlig och dramatisk.



Vi (ett gäng från klassen) kollade på Pulp Fiction idag. Om du inte har sett den kan jag meddela att hjälten dör.



Nä, nu lättar jag upp stämningen lite genom att lägga upp två sköna kostymbilder på mig!


- Skön kostymbild eller?
(Klicka på bilden om du vill ha en förstoring)


- Skön kostymbild eller?
(Klicka på bilden om du vill ha en förstoring)



Så... Glöm nu inte det där med BANDET! Om du känner någon som spelar så får du be dem att kontakta mig.
Öhum... Och om du känner någon snygg tjej, så kan du be henne kontakta mig också... Inte så, men snygga brudar brukar kunna spela bra. Bara därför.
Nog om det.



Dagens låt:

Little Richard - Keep a knockin'

 
(Gospelmannen som fick mig att förstå att bra rock'n'roll inte alltid har inkluderat elgitarr.)



Nu är det nog sovdags!
Tills vi hörs, ha det gött!

Hasseto'o

Kommentarer
Postat av: carlgren

Stilfull som alltid hans, cleant och fint, dock ej särskilt kreativt. men kostym är ändock alltid kostym. såg att du hyllade I fought the law också.- det drar upp betyget:D

2007-09-06 @ 07:17:59
Postat av: Hansolof

Tackar så hjärtligt, Maggan.
Jag hade slut på idéer när jag skrev dethär inlägget, och då tänkte jag precis som du - kostym är ändock alltid kostym.

2007-09-06 @ 11:08:47
Postat av: Johanna

Jag håller med Alex. Det är dramatiskt att landa i Tullinge. Det är så dramatiskt att om man lämnar Tullinge, som råkar ligga i Botkyrka, får man betala mindre i försäkringspremie. Tydligen är det statistiskt sett större chans att få inbrott där än i Flemingsberg. Så om du vill ta en romantisk prommenad gå mot de äventyrliga Tullinge.
Ps. Fantastiskt fin blogg Hans.

2007-09-06 @ 22:58:27
Postat av: Hansolof

Underhållande statistik! Personligen tycker jag att det är odramatiskt i Tullinge.
Tack för responsen!

2007-09-06 @ 23:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0