Sverige - Danmark: uppladdning

Ja, så här natten före drabbningen mellan Sverige och Danmark börjar man bli lite nervös. Jag hoppas förstås på en bra match, där jag gör alla mål. Får dock se om jag blir bänknötare, eller om det bara blir inhopp.

Närå, jag hoppas på följande startelva:

                              Isaksson 

Nilsson -  Hansson - Mellberg - (Sk)Edman
                              
                             Linderoth (C)
Alexandersson            -             Svensson
                              Källström

                   Zlatan         -        Elmander

Sedan hoppas jag att både Rosenberg och Allbäck får chansen att hoppa in. Allbäck gör ju alltid mål och Rosenberg brukar skapa något när han kommer in. Jag är lite svag för honom.
Måste dock säga att jag fortfarande sitter och funderar en del. Målvakt? Jag och Karldavid ventilerade det hela lite på msn. Shaaban har mer spel i kroppen än "Isak" och är kanske lite mer säker. Men om Sverige hamnar under press är nog Isak ett bättre alternativ. Ingen har reflexer som honom. Visste ni förresten att han har en kameleonttunga som han kan fläcka ut och fånga in bollen med?
Jag och Karldavid vill för övrigt gärna se Kennedy  på plan (bryr mig inte om att försöka stava efternamnet, men så här ser det ut i ljudskrift [Backirsioglu]). Alltså får Svärje byta in honom, Rosenberg och Allbäck i andra halvlek. Chippen får nog vila, för han är i frysboxen som vanligt.
Slutligen: Vi ser gärna Svensson som nytt, fräckt inslag på kanten!



Jag och Gonz ser väl matchen ihop imorgon antar jag. Vi ska nog skrika halsarna av oss. Det är kriteriet för att få komma in i min lägenhet.
Efter drabbningen bär det upp till Johanna som har något grekiskt galej. Man ska ha toga (sånt där lakan) runt kroppen och se grekisk ut. Helst ska man vara en grekisk Gud.
Jag ska nog vara Charisteas. Han som avgjorde EM 2004.

Om Sverige förlorar matchen går jag dock inte på partajet. Då stannar jag hemma för att grina, lägga patiens och spela sorgliga blockflöjtslåtar istället.



Dagens låt:

Miss Li - I'm sorry, he's mine

http://www.myspace.com/experiencemissli
(Klicka på låten med namnet)

(Gammalinspirerad artist som gör låtar med lite smallband- och jazzkänsla. Kul inslag i den svenska musikexporten.)



Dagens danskdödare:

Mattias Jonsson

(Stänkte in 2-2 i den 89 minuten mot danskarna under EM 2004 och fixade så att Sverige gick vidare från gruppen. Det luktade läggmatch och italienarna börade grina)



Ladda nu upp ordentligt inför matchen!
Om jag hade spelat vet ni hur jag hade sett ut! Såhär:


- Såhär ser Hasse Brasse ut när han ska spela mot Danmark. Men tröjan har ABSOLUT INTE den färgen. Den är istället blå-gul.


///
Zlatan Larson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0