Tillbaka

Det har onekligen varit lite dött i min blogg de senaste dagarna.
Anledningen börjar på P och slutar på LUGG. Då kan du nog gissa vad jag ägnat mig åt de senaste dagarna. Men istället för att prata om altruism, anpassning och annat dravel så tänkte jag skriva om lite roligare grejer.
Eller ja... Lite speciellt var det förstås igår när jag, Gonz och David satt uppe till tre och råpluggade. Högkonsumtion av någon arabisk energidryck som heter Magic blev lösningen, och vi kämpade likt riktiga hjältar med att komma igenom vår 14 sidor långa vetenskapsartikel på ett vettigt sätt. Jag började gråta fyra gånger.
Igår spöade Arsenal upp Sevilla med 3-0 på hemmaplan.
Men man vill förstås inte stöta sig för mycket med Sevilla, sedan deras fantastiske back Puerta avled. Riktigt tragiskt, och gårdagens seger smakar inte riktigt lika sött som en 3-0-seger mot ett spanskt storlag vanligtvis gör.
Jag ska troligen på Jens Lekman nästa fredag. Det kan bli spännande.... OJOJOJ! Nu trillade det ner ett sms på mobilen som är högintressant. Det var min gamla kollega Joel "Billy" H. som skrev att Carizma ska spela live på Lysekils FF: s årsdag! Carizma är ett lokalband från Lysekilstrakten, och de rockar fett. Jag och Billy körde klassiker som "She's awesome", "A guy like that" och "Din egen väg" konstant på CD-spelaren på jobbet i somras. Wow!

image30
- Dansband i dess rätta bemärkelse. Notera gärna mannen längst upp till höger, Peter Ström, som är min gamla orkesterlärare. En klippa vid klaviaturen.
Foto: http://web.telia.com/~u52205795/index.htm

För övrigt hörde jag några sköna party-citat härom dagen:

Ju Fler kockar desto större party
Morgonstund har party
Den som gräver en grop åt andra går ofta själv på party
Den som gapar efter mycket går på många partyn



Dagens låt:

Arctic monkeys - Fluorescent Adolescent


- Riktigt bra låt från senaste skivan. Ett album som är lite mörkare än det första, med mer vemodiga komp. Har gått en del på spelaren de senaste dagarna. Visste ni att Alex Turner, sångaren, och trummisen Matt Helders är lika gamla som jag är? Tokigt! Börjar bli dags för mig att släppa ett debutalbum. "The Best pianoklink och några saxsolon of Hasse Brasse" skulle den heta.



Det finns faktiskt mer att plugga. Kul att snacka av sig lite.

// Hansolof

Kommentarer
Postat av: Gamle Gonz

Sköna ordspråk! Ja, plugget tar en i stjärten liksom...hahaha

2007-09-20 @ 21:53:30
URL: http://gonz.blogg.se
Postat av: Hasse

Visst gör den, ungefär som du gör på mig när du kör "balla-balla-balla"!

2007-09-20 @ 23:49:15
Postat av: Grahl

Jag ser inte skogen för allt party.
Vilket danzband! Hur har det kunnat undgå mina öron? Verkar ju vara Bohuslänskt kulturarv till tusen.

2007-09-21 @ 00:27:55
Postat av: Hasse

Jepp, de är legender. Du får se till att lyssna på dem nu!

2007-09-21 @ 12:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0